تحصیل در مدارس ترکیه

تحصیل در مدارس ترکیه

بررسی های مربوط به شرایط کلی مهاجرت به خارج از کشور را بایستی قبل از هرگونه اقدام انجام داد چرا که اطلاع از این موارد باعث می شود تا در مسیر درست گام بردارید. بدین منظور کارشناس مهاجرت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مقاله ای را در جهت شرایط تحصیل در مدارس ترکیه گردآوری کرده اند که در ادامه مطالعه می کنیم.

شرایط تحصیل در مدارس بین المللی ترکیه

والدین بچه های ابتدایی و متوسطه و همچنین دانشجویانی که به دنبال پیدا کردن مدارس بین المللی در ترکیه هستند، با انتخاب گسترده ای از پیشنهادات، به خصوص اگر قصد دارند در یکی از شهرهای بزرگ مانند استانبول زندگی کنند، روبرو می شوند. دانش آموزان مهاجر اغلب در مدارس بین المللی مستقر می شوند. بر اساس شرایط تحصیل در ترکیه اگر چه زبان انگلیسی در بسیاری از مدارس زبان اصلی است، اما زبان های دیگر نیز تدریس می شوند. واضح ترین تفاوت برای هر کسی که در مدرسه بین المللی است، تفاوت قیمت در مقایسه با مدارس محلی است. آنها هزینه تحصیلات را به صورت سالانه دریافت می کنند، و دانش آموزان باید کتاب های گران قیمت خریداری کنند و بسیاری هزینه های دیگر.

مزایا شامل فعالیت های اضافی، کلاس های کوچکتر و سطح بالایی از یادگیری است؛ همچنین دانش آموزان به مطالب آزمون های استاندارد خارجی مانند آزمون های انگلیسی زبان دانشگاه کمبریج، آزمون پذیرش تحصیلی (SAT) و آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) دسترسی دارند.

مدل اعتباربخشی IB بر اساس ویژگی های احساسی، اجتماعی و علمی ساخته شده است؛ اجازه دادن به دانش آموزان برای کشف و شکل دادن به هویت فرهنگی خود، و همچنین نظرات فردی.

در حال حاضر 67 مدارس بین المللی در ترکیه وجود دارد که در زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی و دیگر زبان ها تدریس می شود.

CIS مدل دیگری از اعتباربخشی است که یادگیری زبان دوم را تشویق می کنند. آنها همچنین از پیگیری شیوه زندگی پایدار حمایت می کنند. در حال حاضر، 733 مدرسه در سرتاسر جهان دارند و 27 این مدارس در ترکیه هستند.

مدارس بین المللی معمولا نیاز به یک درخواست نامه دارند، و شما می توانید برای اطلاعات در مورد شرایط مورد نیاز آنها با مدارس تماس بگیرید. اگر می خواهید کودک خود را به یک مدرسه بین المللی بفرستید، مطمئن شوید که قبل از ورود به ترکیه این پروسه را آغاز کنید.

هزینه و شهریه مدارس بین الملل ترکیه

خانواده های خارجی معمولا مدارس بین المللی را در ترکیه انتخاب خواهند کرد، تا حدی برای جلوگیری از مانع زبان، بخشی به این دلیل است که سطح تحصیلات بالاتر است و بخشی از آن به این دلیل است که اکثر آنها برنامه درسی بین المللی (IB) را که مورد پذیرش دانشگاه های خارج از کشور است، آموزش می دهند.

اگر به دلیل کار در یک شرکت بزرگ به ترکیه نقل مکان کردید یا اگر در ترکیه برای یک دولت خارجی مشغول به کار هستید، کارفرمای شما ممکن است مکان خوبی برای فرزندان شما داشته باشد؛ برخی حتی هزینه های مدرسه را پرداخت می کنند. اگر نه، شما باید یک مدرسه را پیدا کنید، با اداره ثبت تماس بگیرید و یک درخواست نامه را برای هر کودک ایجاد کنید. شما همچنین نیاز به بودجه برای تمام هزینه و شهریه هایی که می تواند قابل توجه باشد، دارید. برخی از مشهور ترین مدارس بین المللی در ترکیه حدود 15000 پوند در سال هزینه دارند و برخی دیگر نیز تحصیل رایگان در ترکیه را ارائه می دهند.

مدارس خصوصی در ترکیه سالیانه تا 2000 پوند هزینه دارد و مجموعه ای از هزینه های فرعی از جمله سفرهای غذایی و سفرهای مدرسه را شامل می شود. یکی از بزرگترین مزایای آموزش خصوصی، دسترسی به مدارک بین المللی شناخته شده است. یک انگیزه بزرگ برای والدین که مایل به افزایش شانس فرزندان خود برای سفر و گرفتن شغل های با حقوق پرداختی عالی است.

لیست مدارس بین المللی ترکیه

مدرسه های بین المللی در ترکیه به سه دسته مدرسه های بین المللی، مدرسه های ترک و مدرسه ایرانی تقسیم میگردد.

  • کالج TED
  • مدارس خصوصی Emine Örnek
  • مدرسه عمومی بین المللی ICCA
  • مدارس ISTEK
  • مدرسه بین المللی سفیر
  • مدرسه بین المللی الفایض
  • دانشکده جامعه بین المللی استانبول
  • مدارس خصوصی الکو
  • مدرسه های بین المللی مف
  • آکادمی کانادایی مانارا
  • مدرسه بریتانیایی تارابیا
  • مدرسه بین المللی بریتانیا
  • دبیرستان فرانسوی Sainte-Pulchérie
  • مدرسه روسی بین المللی پوشکین
  • دبیرستان فرانسوی Notre-Dame de Sion
  • مدرسه بین المللی استانبول

لیست مدارس بین المللی ترکیه

مدرسه آمریکایی ترکیه

محبوب ترین مدارس بین المللی دو زبانه برای تحصیل در ترکیه  شامل مهد کودک، مدارس ابتدایی و متوسطه (بالا) و مدرسه مناسب برای آماده شدن برای مدرک لیسانس بین المللی و دیپلم در ترکیه است. مدارس رایگان و اجباری برای 12 سال است. این به معنی 4 سال تحصیلات ابتدایی (سطح اول)، 4 سال ابتدایی (سطح دوم) و 4 سال آموزش متوسطه است. دانش آموزان به طور کلی در زبان ترکی آموزش داده می شود.کودکان از ششمین سالگرد تولد، تحصیلات ابتدایی خود را آغاز می کنند. دیپلم تحصیلات ابتدایی در سن 14 سالگی اعطا می شود.

مدارس معمولا از یک برنامه درسی از ایالات متحده پیروی می کنند و دستورالعمل اولیه معمولا به زبان انگلیسی است. مراحل پذیرش و ثبت نام از مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است. هزینه تحصیلات براساس استانداردهای محلی گران است.

  • دبیرستان آمریکایی: این مدرسه در سال 1876 تاسیس شده است، به غیر از ادبیات و مطالعات اجتماعی ترکی، به زبان انگلیسی ارائه می شود. برنامه درسی مبتنی بر نظام آمریکایی است. یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین مدارس در ترکیه است.
  • ازل ازمیر امریکن کالج: این مدرسه در سال 1878 به عنوان مهد کودک توسط مربیان آمریکایی تاسیس شد. ACI اولین مدرسه ترکیه بود که توسط ECIS، CIS پذیرفته شد و برنامه دیپلم بین المللی ارائه می دهد.

اگر تمایل دارید تا برای پذیرش از مدارس ترکیه اقدام کنید، شرایط دقیق تحصیل در مدارس ترکیه را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.