پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ

پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ

برخی از دانش آموختگان برجسته خارجی در دانشگاه صنعتی مونیخ عبارتند از کارآفرین و پیشگام هواپیمایی جیووانی کارپرونی، ریاضی دان ایتالیایی گروگوریو ریچی کارباسرو و مهندس مکانیک اورل ولاشیو. برای پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM)، باید مدرک تحصیلی را در اختیار داشته باشید. این صلاحیت همراه با شرایط پذیرش مراحل بعدی را در فرآیند درخواست تعیین می کند.

شرایط پذیرش از دانشگاه صنعتی مونیخ

روش درخواست خاصی که برای شما در دانشگاه صنعتی مونیخ جهت تحصیل در آلمان اعمال می شود، بستگی به درجه تحصیلی که شما مایل به تحصیل در آن هستید و شرایط ورود به دانشگاه خاص شما دارد. پذیرش مستقیم برای تحصیل در TUM عمدتا بستگی دارد که آیا مدرک تحصیلی کسب شده در خارج از کشور برابر با شرایط ورود به دانشگاه آلمان است یا خیر.

همه متقاضیان نیاز به یک مدرک تحصیلی عالی دارند. اگر مدرک تحصیلی از کشور دیگری با شرایط ورود به دانشگاه آلمان قابل مقایسه نیست، پذیرش مستقیم تنها پس از شرکت در Studienkollegs (مطالعات مقدماتی) و پس از گرفتن امتحان ارزیابی تحصیلات دانشگاهی، امکان پذیر است.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی مونیخ

پذیرش در تحصیلات تکمیلی (معمولا یک دوره کارشناسی ارشد) در یک دانشگاه آلمان نیاز به یک مدرک کارشناسی دارد که از یک موسسه آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است، مثلا یک لیسانس. هنگام درخواست برای پذیرش در TUM مهم است که توجه داشته باشید که روش های خاصی وجود دارد، که در مورد دوره های تحصیلی نامحدود و محدود (Numerus Clausus) اعمال می شود، اما اکثر متقاضیان در معرض ارزیابی صلاحیت هستند. بدین ترتیب، در پیش گرفتن رویه ها و اصلاحات کاربردی، به برنامه تحصیلی متقاضی بستگی دارد.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه مونیخ

روند پذیرش برنامه های کارشناسی

صلاحیت مربوط به موضوع تحصیلی، این صلاحیت به این معنی است که شما واجد شرایط تحصیل فقط در دروس خاص هستید. اگر شما اجازه تحصیل در رشته های خاص در کشور خود را داشته باشید، پذیرش تحصیلی نیز در هنگام ثبت نام به عنوان یک دانشجو در TUM اعمال می شود. درخواست شما فقط برای برنامه های مجاز به تحصیل در کشور شما پذیرفته می شود.

روند پذیرش برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد بر اساس دو مرحله است: ارسال یک درخواست نامه و شرکت در مصاحبه. ارسال درخواست شامل تکمیل یک فرم درخواست آنلاین و ارسال نامه در نسخه های کاغذی مواد برنامه توسط پست (رونویسی، گواهینامه های درجه، و غیره) است.

رشته های دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) بیش از 178 برنامه های تحصیلی را در زمینه های علوم طبیعی، علوم مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می دهد. بسیاری از برنامه های دوره ای، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مشاوره تحصیلی، دانشجویان TUM را در تعیین دوره تحصیلی متناسب با نیازها و آرزوهای آنها راهنمایی می کند.

TUM مدارس تابستانی 3-6 هفته ای برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به اخذ مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می کند. این برنامه ها طراحی شده است تا دانشجویان فضایی از آنچه در TUM تحصیل می کنند، را ارائه می کند و شامل دوره های مختلف و رویدادها، از جمله دوره های زبان آلمانی، دوره های خاص موضوعی و فعالیت های فرهنگی می شود.

فارغ التحصیلان دانشگاه فنی مونیخ

اولین “فارغ التحصیلان” دانشگاه صنعتی مونیخ به سرعت زندگی حرفه ای خود را آغاز کردند. بسیاری از فارغ التحصیلان در چند دهه اول حرفه های خود بسیار مورد توجه قرار گرفتند. این امر مخصوصا برای مهندس مکانیک و کارل فون لینده کارآفرین صادق است؛ مهندس مکانیک، کارآفرین و مخترع موتور، رودلف دیزل؛ مهندس عمران، پیشگام نیروی آبی و بنیانگذار موزه آلمانی اسکار فون میلر؛ فیزیکدان و مایع لوودویگ پرندتل. البته، نویسنده و برنده جایزه نوبل ادبیات توماس مان نیز یکی دیگر از فارغ التحصیلان این دانشگاه است. اگر از هزینه زندگی در آلمان اطلاعاتی را در اختیار ندارید، بهتر است که به مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.