تحصیل پزشکی در دانمارک شرایط و نحوه پذیرش

تحصیل پزشکی در دانمارک

آیا متقاضی مهاجرت به کشور دانمارک هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره 09426001036  تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید.

تحصیل پزشکی در دانمارک برای بسیاری از دانشجویان ایرانی شاید یک رویای دست‌نیافتنی به نظر برسد، اما اگر شرایط مهاجرت تحصیلی را دارید می‌توانید در رشته پزشکی از بهترین دانشگاه‌های دانمارک پذیرش بگیرید. دانمارک در شمال اروپا واقع شده و بر‌اساس شاخص توسعه انسانی سازمان ملل متحد، به‌عنوان یکی از کشورهایی ایده‌آل با رفاه اجتماعی مناسب برای تحصیل، زندگی و مهاجرت شناخته می‌شود. تحصیل پزشکی در دانمارک برای دانشجویان بین‌المللی بدون شک یک تجربه ارزشمند است؛ زیرا این کشور سیستم آموزشی باکیفیت را در معتبرترین دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد. سیستم آموزش عالی در دانمارک بسیار محبوب است و در شمال اروپا شهرت زیادی دارد؛ چرا که کیفیت زندگی خوبی را در یک محیط امن ارائه می‌دهد. اگر شما هم قصد تحصیل در رشته پزشکی دانمارک را دارید، بهتر است بدانید که دانشگاه‌های این کشور فرصت‌‌های متعددی را به دانشجویان سایر کشورها ارائه می‌دهند. برای  کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آمادگی برای اپلای، مدارک و شرایط مورد نیاز برای تحصیل رشته پزشکی در دانمارک در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی اصطهباناتی همراه ما باشید.



ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

مزایای تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • آموزش با کیفیت بالا: دانشگاه های دانمارک به دلیل استانداردهای بالای علمی و امکانات تحقیقاتی پیشرفته خود مشهور هستند. برنامه‌های پزشکی برای مطابقت با استانداردهای جهانی طراحی شده‌اند و تضمین می‌کنند که دانشجویان با به روزترین علم پزشکی آشنا شوند.
  • روش‌های آموزشی نوآورانه: برنامه درسی پزشکی در دانمارک بر یادگیری تئوری، تجربه عملی و روش‌های تدریس تعاملی تأکید دارد. دانشجویان با تحصیل در دانمارک می‌توانند به امکانات و فن‌آوری‌های پیشرفته دسترسی داشته باشند و با قرار گرفتن در یک محیط یادگیری پویا، دانش خود را در حیطه پزشکی افزایش دهند.
  • اعتبار بین‌المللی مدرک: مدرک پزشکی دانمارک دارای اعتبار بین المللی است و فرصت‌های شغلی زیادی را در سراسر جهان به فارغ التحصیلان این رشته ارائه می‌دهد.
  • محیط چند فرهنگی: دانمارک به خاطر جامعه فراگیر و چندفرهنگی خود شناخته شده است. تحصیل در چنین محیطی دانشجویان را در معرض فرهنگ‌ها، دیدگاه‌ها و تجربیات متنوع قرار می‌دهد و باعث آشنایی و ادغام آن‌ها با فرهنگ جوامع دیگر می‌شود.
  • فرصت‌های تحقیقاتی: دانمارک در خط مقدم تحقیقات و نوآوری پزشکی قرار دارد. دانشجویان این فرصت را دارند تا در پروژه‌های تحقیقاتی پیشگامانه شرکت کنند و با اعضای هیئت علمی همکاری داشته باشند.

 

با ما تماس بگیرید و به آرزوهایتان برسید

 

دانشگاه های پزشکی دانمارک     

 

دانشگاه های دانمارک برنامه‌های تحصیل پزشکی را در سطح بالایی ارائه می‌دهند و تاکید زیادی بر تجربه عملی و تحقیقات دارند. با این حال، زبان آموزش در دانشگاه‌های این کشور بیشتر دانمارکی است، اما در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، می‌توانید برنامه‌های درسی خود را به زبان انگلیسی انتخاب کنید. از جمله بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در دانمارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ قدیمی‌ترین و بزرگترین دانشگاه دانمارک است و دانشکده پزشکی آن به دلیل تحقیقات و آموزش عالی در سطح بین‌المللی شناخته شده است. برنامه‌های پزشکی این دانشگاه به زبان دانمارکی و بخشی از دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشجویان در بیشتر دوره‌های آموزشی خود در یک کلاس خواهند بود که این باعث ایجاد پیوند نزدیک بین دانشجویان بین‌المللی می‌شود.

 

 

دانشگاه آلبورگ

برنامه تحصیلی در دانشکده پزشکی دانشگاه آلبورگ به زبان دانمارکی است و پروژه‌های تحقیقاتی متعددی که به دانشجویان ارائه می‌شود، سطح علمی آن‌ها را افزایش می‌‌دهد. دروس تخصصی پزشکی در این دانشگاه معمولاً در گروه‌های کوچک، با ترکیب سخنرانی‌ها، کارآموزی‌های بالینی و تحقیقات پروژه‌ای تدریس می‌شود.

 

دانشگاه اودنسه (دانشگاه جنوب دانمارک/ دانشگاه سیددانسک)

سومین شهر بزرگ دانمارک، Odense، در جزیره Funen (Fyn) در منطقه جنوب دانمارک واقع شده است که دانشگاه آن نیز در لیست معتبرترین دانشگاه های دانمارک برای تحصیل پزشکی قرار دارد. آنچه که تحصیل پزشکی در این دانشگاه را منحصر به فرد می‌کند، ترکیب اولیه تئوری و عمل و فرمت معاینه بیمارمحور است. دانشجویان در طول آموزش با بیماران آشنا خواهند شد و این به آن‌ها این فرصت را می‌دهد تا دانشی را که آموخته‌اند به کار برده و مهارت‌های عملی کسب کنند.

 

دانشگاه آرهوس

متقاضیان می‌توانند در دانشگاه معروف آرهوس، برای مدرک لیسانس و فوق لیسانس پزشکی انسانی به زبان دانمارکی تحصیل کنند. کلاس‌ها عمدتاً در گروه‌های کوچک برگزار می‌شود و دانشجویان این فرصت را دارند که در محیطی جدید ارتباطات جدیدی شکل دهند.  آرهوس دومین شهر بزرگ دانمارک و سکونتگاه سابق وایکینگ‌ها است که اکنون به یک شهر دانشجویی جذاب تبدیل شده است و جوانان را از سراسر جهان برای تحصیل در رشته‌های مختلف به خود جذب می‌کند.

 

دانشگاه‌هایی که نام بردیم، جزو مشهورترین دانشگاه های دانمارک هستند که برنامه‌های تحصیل پزشکی را به زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه می‌دهند. این دانشگاه‌ها رتبه‌بندی خوبی در مقیاس جهانی دارند و با ارائه پذیرش تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل در بهترین شرایط آموزشی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. از دیگر دانشگاه‌های معتبر دانمارک برای تحصیل پزشکی می‌توان به جدول زیر اشاره کرد:

 

نام دانشگاه

نوع دانشگاه

رتبه بندی QS

دانشگاه کپنهاگ

دولتی

50

دانشگاه آرهوس

دولتی

134

دانشگاه جنوب دانمارک

دولتی

151-200

دانشگاه آلبورگ

دولتی

351-400

دانشگاه روسکیلد

دولتی

دانشگاه via via

دولتی

 

 

 

 دانشگاه های پزشکی دانمارک

 

دانشگاه‌های مورد تآیید وزارت بهداشت و علوم ایران در دانمارک  

 

اغلب دانشجویان ایرانی که برای ویزای تحصیلی دانمارک اقدام می‌کنند و قصد تحصیل پزشکی در این کشور را دارند، معمولاً پس از اتمام دوره تحصیل خود علاقه دارند تا به کشور بازگردند. از این رو باید دانشگاه‌هایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران باشد. از جمله دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت کشور هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که پس از اتمام تحصیل و اخذ مدرک می‌توانید آن را در ایران معادلسازی کنید.

  • دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen)
  • دانشگاه آرهوس (Aarhus University)
  • دانشگاه جنوب دانمارک (University of Southern Denmark)
  • دانشگاه آلبورگ (Aalborg University)
  • دانشگاه فنی دانمارک (Danmarks Tekniske Universitet)
  • دانشگاه روسکیلد (Roskilde University)

 

شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک  

 

اولین قدم برای تحصیل در دانمارک ثبت‌نام در StudyPortals دانشکده‌های پزشکی دانمارک است که در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار رقابتی است. از آنجایی که اکثر دانشگاه‌های پزشکی دانمارک برنامه‌های تحصیلی خود را به زبان دانمارکی ارائه می‌دهند، برای تحصیل پزشکی در این کشور به مهارت‌های زبانی مناسب نیاز دارید. مدرک زبان دانمارکی در سطح B2 اغلب برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها ضروری است. همچنین باید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را نیز با آزمون تافل، کمبریج یا آیلتس ثابت کنید. شما همچنین برای تحصیل در رشته پزشکی باید دروس پایه ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست را گذرانده باشید و پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های دانمارک، بتوانید برای ثبت‌نام اقدام کنید.  

 

شرایط سنی تحصیل پزشکی در دانمارک     

 

با وجود اینکه تحصیل پزشکی در دانمارک متقاضیان زیادی دارد، اما همه افراد این امکان را ندارند تا برای اخذ ویزای تحصیلی در رشته پزشکی اقدام کنند. چراکه تحصیل در این رشته محدودیت سنی دارد. تنها متقاضیانی می‌توانند برای تحصیل در رشته پزشکی دانمارک اقدام کنند که حداقل 17 و حداکثر 25 سال سن داشته باشند.

 

 

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در دانمارک

 

شرط معدل برای تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی و در دانشگاه‌های مختلف این کشور، متفاوت است اما متقاضیان برای اپلای و اخذ پذیرش، علاوه بر اینکه باید در آزمون ورودی نمره قبولی را کسب کنند، باید دروسی مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی را گذرانده باشند و نمرات دیپلم یا کارشناسی آن‌ها در سطح خوبی باشد. همچنین کسب حداقل 50 درصد نمره دروس شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و انگلیسی (دروس PCB) برای پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ضروری است. همچنین از آنجاییکه برنامه‌های درسی پزشکی در دانشگاه‌ های دانمارک به دو زبان انگلیسی و دانمارکی ارائه می‌شود، ارائه مدرک زبان در سطح B2 و حداقل نمره آیلتس 6 برای پذیرش در رشته پزشکی الزامی است. 

 

 

هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک

 

دانمارک با سابقه عالی علمی، سالانه هزاران دانشجو را از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی خود جذب می‌کند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌توانند به صورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند. اما دانشجویان ایرانی و سایر کشورها برای مهاجرت به دانمارک و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور باید شهریه پرداخت کنند. توجه داشته باشید که هزینه‌های تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است و به انتخاب شما برای تحصیل بستگی دارد. هزینه‌های تحصیل پزشکی در برخی از دانشگاه‌ های دانمارک به صورت جدول زیر است:

 

نام دانشگاه

هزینه تحصیل سالانه

دانشگاه آلبورگ

15000 تا 48000 دلار برای دوره‌های کارشناسی

7100 تا 14700 دلار برای دوره‌های کارشناسی ارشد

دانشگاه آرهوس

8690 تا 16620 دلار برای برنامه‌های کارشناسی ارشد

دانشگاه فنی دانمارک

15000 دلار برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه کپنهاگ

10000 تا 18000 دلار برای برنامه‌های کارشناسی و 10000 دلار برای دو سال برنامه‌های کارشناسی ارشد

دانشگاه جنوب دانمارک

6700 تا 15200 برای برنامه‌های کارشناسی و 9200 دلار برای برنامه‌های کارشناسی ارشد

 

هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک بدون آزمون 

 

یکی از مهمترین موضوعاتی که در رابطه با تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های دانمارک برای متقاضیان ایرانی مطرح است، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه در این کشور می‌باشد. با وجود اینکه امکان تحصیل رایگان در هر رشته‌ای برای دانشجویان اتحادیه اروپا وجود دارد، اما سایر دانشجویان می‌بایست هزینه‌های بالایی را برای تحصیل در رشته پزشکی بپردازند، حتی اگر با آزمون ورودی و یا بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. در واقع هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک بدون کنکور در مقایسه با هزینه تحصیل پزشکی با آزمون ورودی تفاوت چندانی ندارد. اما با این حال دانشگاه‌های خصوصی نسبت به دانشگاه‌های دولتی هزینه بیشتری در طول تحصیل از دانشجویان دریافت می‌کنند.

 

بورسیه پزشکی در دانمارک

 

تحصیل در دانمارک برای دانشجویان دانمارکی و اتحادیه اروپا رایگان است، اما برای دانشجویان بین‌المللی، طیف وسیعی از بورسیه‌ها و کمک‌های مالی به عنوان کمک هزینه پرداخت شهریه وجود دارد. دانشجویان دانمارکی در حین تحصیل در دانشگاه، حق دریافت حمایت عمومی برای هزینه‌های زندگی خود را دارند. این حمایت توسط طرح کمک هزینه تحصیلی و وام دولتی (SU)، که توسط آژانس دانمارکی برای مؤسسات و کمک هزینه‌های آموزشی مدیریت می‌شود، اعطا می‌گردد. وزارت علوم، نوآوری و آموزش عالی، ارائه‌دهنده اصلی کمک‌های مالی در دانمارک برای دانشجویان دانمارکی است.

برای دانشجویان بین‌المللی از سایر کشورها نیز بورسیه تحصیلی دانمارک ارائه می‌شود تا بتوانند در حین تحصیل بخش زیادی از هزینه‌های شهریه دانشگاه و زندگی در دانمارک را پرداخت کنند. البته توجه داشته باشید که این بورسیه‌ها رقابتی هستند و تنها به دانشجویان ممتاز اعطا می‌شوند. برخی از انواع بورسیه‌های پزشکی دانمارک که به دانشجویان غیراتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد، عبارتند از:

  • بورسیه‌های دولتی دانمارک برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا (Danish state scholarships for non-EU/EEA students) که توسط دانشگاه آرهوس ارائه می‌شود و هزینه‌های دانشگاه و شهریه دوره‌های تحصیل را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌های دولتی دانمارک (Danish Government Scholarships) که توسط دانشگاه کپنهاگ به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود و علاوه بر شهریه دانشگاه، سایر هزینه‌های تحصیل و زندگی را نیز پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌های KBVU-BK که توسط انجمن سرطان دانمارک ارائه می‌شود و مبلغ آن 10 هزار کرون دانمارک (1340 یورو) در ماه تا یک سال است.
  • بورسیه‌های صندوق دانشجویان پزشکی (Medical student fund) که توسط دانشگاه کپنهاگ ارائه می‌شود و مبلغ آن 8 هزار کرون دانمارک (1073 یورو) است.

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانمارک

 

با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک می‌توانید در بهترین محیط آموزشی و درمانی در رشته پزشکی تحصیل کنید و پس از اتمام دوره تحصیلی مشغول به کار شوید. مدت زمان تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی 6 سال است که با یک دوره کارآموزی نیز همراه می‌باشد. بنابراین حتی اگر دوره‌های تحصیل خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشید، برای کار در بیمارستان و ارتباط با بیماران باید به زبان دانمارکی مسلط باشید. دوره‌های پزشکی در دانشگاه‌ های دانمارک در دوره کارشناسی 3 ساله و در دوره کارشناسی ارشد 3 ساله است و دانشجویان پس از اتمام این دوره‌ها باید به مدت یک سال به عنوان رزیدنت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

مدت زمان تحصیل پزشکی در دانمارک     

 

 

آزمون ورودی پزشکی در دانمارک

برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های دولتی دانمارک، شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قابل بالا ضروری است. یکی از آزمون‌های ورودی پزشکی در دانمارک،  IMAT است که مخفف International Medical Admissions Test می‌باشد. این آزمون به‌عنوان بخشی از فرآیند پذیرش برای برخی از دانشگاه‌ های دانمارک و دیگر کشورها مانند ایتالیا که دوره‌های کارشناسی پزشکی، جراحی و دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، استفاده می‌شود. در واقع هدف این آزمون ارزیابی مهارت‌ها و دانش دانشجویان پزشکی با پیشینه‌های آموزشی و فرهنگ‌های مختلف است.

 

 

تحصیل رایگان پزشکی در دانمارک       

دانمارک برنامه‌های کمکی مختلفی از جمله بورسیه تحصیلی، کمک هزینه و وام برای دانشجویان ارائه می‌دهد تا با پرداخت تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی، امکان تحصیل راحت‌تر را برای دانشجویان ممتاز فراهم کند. انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی دانمارک وجود دارد که به دانشجویان تاپ با شرایط خاص اعطا می‌شود. این بورسیه‌ها رقابتی و محدود هستند، اما در صورتیکه نمرات دیپلم بالایی داشته باشید، نمره بالایی در آزمون ورودی کسب کنید، گواهی تسلط به زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه دهید، می‌توانید شانس خود را برای دریافت بورسیه از دانشگاه های دانمارک افزایش دهید.

 تحصیل رایگان پزشکی در دانمارک

 

تحصیل پزشکی در دانمارک بدون آزمون     

دانمارک با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی و ارائه برنامه‌های درسی پزشکی به زبان انگلیسی و دانمارکی به مقصد محبوبی برای تحصیل در این رشته تبدیل شده است. با وجود اینکه برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی دانمارک باید نمره قابل قبولی در آزمون ورودی کسب کنید، اما امکان تحصیل پزشکی در دانمارک بدون آزمون هم وجود دارد. متقاضیان تنها با ارائه ترجمه مدرک دیپلم خود و همچنین ارائه مدرک زبان دانمارکی یا انگلیسی می‌توانند برای تحصیل پزشکی در این کشور اقدام کنند. البته توجه داشته باشید که در این شرایط تنها می‌توانید از دانشگاه‌های خصوصی پذیرش بگیرید. با وجود اینکه از لحاظ آموزشی تفاوتی بین دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دانمارک وجود ندارد، اما هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌‌های خصوصی به مراتب بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است.

 

 

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک 

علاوه بر تحصیل پزشکی، تحصیل دندانپزشکی در دانمارک نیز در میان دانشجویان بین‌المللی بسیار پرطرفدار است. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور را دارند، باید نمره بالایی در آزمون ورودی دانشگاه های دانمارک کسب کنند. آزمون STR یکی از آزمون‌های معتبری است که با موضوعات زیست شناسی برگزار می‌شود و سوالات آن شامل سوالات تستی در حیطه زیست‌شناسی است که اغلب افراد آن را در دوره‌های دبیرستان گذرانده‌اند. علاوه بر کسب نمره قبولی، برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانمارک باید مدارکی مانند رزومه تحصیلی، مدرک زبان معتبر، تاییدیه پذیرش تحصیلی از دانشگاه، گواهی تمکن مالی، گواهی پرداخت شهریه و عدم سابقه کیفری ارائه شود.

 

 

 

تحصیل داروسازی در دانمارک  

رشته داروسازی نیز یکی از پرطرفدارترین رشته‌های علوم پزشکی است که فرصت‌های شغلی متعدد و آینده روشنی را برای شما رقم می‌زند. دانشگاه‌ های دانمارک امکان تحصیل در رشته داروسازی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. برنامه‌های تحصیل داروسازی در دانمارک هم به زبان دانمارکی و هم انگلیسی ارائه می‌شوند و دانشجویان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در این رشته تحصیل کنند. در صورتیکه متقاضیان بخواهند دکترای داروسازی را اخذ کنند، باید پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد برای دوره‌های دکتری پذیرش بگیرند. فارغ التحصیلان مقطع دکتری داروسازی می‌توانند در مراکز تحقیقاتی و داروخانه‌ها مشغول به کار شوند و یا به عنوان استاد در دانشگاه‌ها تدریس کنند.

 

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در دانمارک

برای پذیرش رشته پزشکی در دانمارک، در قدم اول باید دانشگاه‌های مورد نظر خود را برای تحصیل انتخاب کنید و سپس با تکمیل فرم پذیرش و پیوست سایر مدارک، آن را در وب سایت دانشگاه بارگذاری کنید. در صورتیکه دانشگاه با پذیرش شما موافقت کند، یک تایم مصاحبه برای شما تعیین می‌کند که باید در آن شرکت کنید. از جمله مدارکی که برای اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های دانمارک ارائه دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت با حداقل 18 ماه اعتبار
  • مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • ارائه مدرک تسلط به زبان دانمارکی یا انگلیسی
  • شناسنامه
  • ارائه مدارکی مبنی بر اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و دانشگاه

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در دانمارک

 

تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک      

افرادی که متقاضی تحصیل تخصص پزشکی در دانمارک هستند، باید دوره تحصیل 6 ساله را در دانشگاه های دانمارک گذرانده باشند و یا در صورت فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های دیگر کشورها، باید مدرک خود را با سیستم آموزشی دانمارک معادلسازی کنند. همانطور که گفتیم، دوره‌های تحصیل پزشکی در دانمارک به صورت 6 ساله است که متقاصیان پس از اتمام دوره تحصیل و دریافت مدرک Cand Med و گذراندن دوره‌های کارآموزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، می‌توانند برای تحصیل در دوره‌های تخصصی پزشکی اقدام کنند. مدت زمان دوره‌های تخصص 3 الی 5  ساله است. 

 

 

کار حین تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک     

داشتن شغل پاره وقت در حین تحصیل در دانمارک بسیار رایج است. برخی از دانشجویان در طول تحصیلشان حتی شغل مرتبطی با تحصیلاتشان دارند. به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما این فرصت را خواهید داشت تا زمانی که در این کشور زندگی می‌کنید، مشغول به کار شوید و پس از اتمام تحصیلات خود به دنبال کار تمام وقت باشید.

به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که دنبال یک برنامه آموزشی عالی است، شما مجاز به کار  20 ساعت در هفته و همچنین کار تمام وقت در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست هستید. اجازه کار به شما زمانی داده می‌شود که برای گواهی/مجوز اقامت خود درخواست دهید. درصورتیکه به طور غیرقانونی و بدون اخذ مجوز در دانمارک کار کنید، در خطر اخراج خواهید بود و هم شما و هم کارفرمایتان جریمه نقدی خواهید شد،، بنابراین دریافت مجوز کار بسیار مهم است.

 

درآمد پزشکان در دانمارک    

درآمد متوسط پزشکان در دانمارک از 35100 کرون کرون (متوسط ​​حقوق اولیه) تا 161 هزار کرون به صورت ماهانه (حداکثر ​​حقوق دریافتی پزشکان) متغیر است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق پزشکان است. طبیعتاً هر چه تحصیلات و سابقه کاری پزشک بیشتر باشد، حقوق بالاتری دریافت خواهد کرد. درآمد پزشکان همچنین با توجه به تخصص نیز در این کشور متغیر است. بنابراین اگر قصد دارید در دوره‌های تخصص پزشکی نیز تحصیل کنید، بهتر است با درآمد برخی از پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف در دانمارک آشنا شوید:

  • متخصص کاردیولوژی 158 هزار کرون در ماه
  • متخصص بیهوشی 144 هزار کرون در ماه
  • متخصص داخلی 130 هزار کرون در ماه
  • متخصص عصب شناسی 125 هزار کرون در ماه
  • متخصص ایمونولوژی 123 هزار کرون در ماه
  • متخصص زنان و زایمان 114 هزار کرون در ماه

 

درآمد پزشکان در دانمارک

 

اقامت دانمارک از طریق تحصیل پزشکی

اگر قصد دارید پس از اتمام دوره تحصیل در دانمارک، در این کشور زندگی کرده و اقامت آن را اخذ کنید، باید به عنوان پزشک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول به کار شوید. همچنین قبل از شروع به کار باید مجوز طبابت در دانمارک را نیز اخذ نمایید و پس از شروع فعالیت کاری خود، برای دریافت اقامت اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای اقدام به اخذ اقامت دانمارک باید دارای شرایط زیر باشید:

  • اقامت قانونی در کشور دانمارک تا 8 سال
  • شاغل بودن به هنگام درخواست برای اقامت
  • سن بالای 18 سال
  • کار کردن به‌ عنوان پزشک در دانمارک حداقل به مدت 5 سال
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • قبولی در آزمون زبان دانمارکی
  • عدم داشتن بدهی عمومی معوقه

 

سخن پایانی

تحصیل پزشکی در دانمارک برای متقاضیانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها با امکانات و تجهیزات به‌ روز هستند، یک تجربه ایده آل است، اما نیاز به برنامه‌ریزی مالی دقیق دارد. اگرچه دانمارک بهترین شرایط تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهد، اما آشنایی با هزینه‌های مرتبط با شهریه، هزینه‌های زندگی، بورسیه تحصیلی و کمک‌های مالی موجود برای دانشجویان بسیار مهم است. با استفاده از این راهنما و بررسی منابع موجود، دانشجویان می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد مهاجرت به دانمارک بگیرند و تحصیلات پزشکی خود را با اطمینان بیشتری دنبال کنند. بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های دانمارک در رشته پزشکی تحصیل کنید، بهتر است برای اطلاعات بیشتر در این‌ مورد، با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در تماس باشید.

خدمات موسسه اصطهباناتی

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و داشتن هزاران پرونده موفق در این زمینه، یکی از بهترین دفاتر مهاجرتی در ایران است. خدمات ما تمامی روش های تحصیلی، کاری (جاب آفر، جاب سیکر، آوسبیلدونگ و …) و سرمایه گذاری (خرید ملک، ثبت شرکت، ویزای طلایی) را شامل می شود.
شما عزیزان می توانید مشاوره اولیه خود را به صورت کاملا رایگان و تلفنی از مشاوران ما در موسسه حقوقی اصطهباناتی دریافت کنید و سپس با پرداخت هزینه های بسیار مناسب پروسه مدیریت شده مهاجرت خود را شروع کنید. وکلای ما تمام مفاد قرارداد را برای شما به صورت دقیق توضیح خواهند داد و در تمام پروسه مهاجرتی شما را از وضعیت پرونده مهاجرتی آگاه خواهند ساخت. امسال سال شماست، فرصت را از دست ندهید.

سوالات متداول

 هزینه‌های تحصیل برای هر دانشگاه متفاوت است، اما به طور متوسط، دانشجویان بین المللی باید بین 45000 کرون تا 120 هزار کرون در سال برای شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل بپردازند.

 بله، بورسیه‌های مختلف بر اساس شایستگی، ملیت و نیازهای مالی در دسترس هستند که توسط دولت دانمارک و دانشگاه‌های مختلف این کشور ارائه می‌شوند و تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و دانشگاه را پوشش می‌دهند.

 بله، دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار پاره وقت در طول دوره تحصیل هستند. با این حال قبل از اینکه شروع به کار کنید، مطمئن شوید که کارهای پاره وقت با تعهدات تحصیلی شما تداخلی نداشته باشد.

 بله، بیمه درمانی اجباری است و شما می‌توانید با مراجعه به شرکت‌های خصوصی و دولتی بیمه در این کشور، طرح بیمه درمانی مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای آن درخواست دهید.

از جمله دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران در دانمارک می‌توان به دانشگاه‌ کپنهاگ، دانشگاه آرهوس، دانشگاه جنوب دانمارک، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه فنی دانمارک و دانشگاه روسکیلد اشاره کرد.

مقالات مرتبط

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.