تحصیل روانشناسی در روسیه

روانشناسی در روسیه

تحصیل روانشناسی در روسیه با هزینه‌ای بین 3,000 تا 6,000 دلار آمریکا در سال انجام می‌شود. دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه لومونوسف برنامه‌های روانشناسی به زبان انگلیسی و روسی ارائه می‌دهند. شرایط پذیرش شامل مدرک دیپلم، نمرات بالا و مدرک زبان روسی (B2) یا انگلیسی (IELTS/TOEFL) است. برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل و دانشگاه‌ها، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل روانشناسی در روسیه

پیدایش روانشناسی به عنوان یک علم در کشور روسیه به قرن نوزدهم بر می گردد. امروزه روانشناسی در میان پرطرفدارترین رشته های تحصیلی قرار دارد. در سال 1885 اولین آزمایشگاه روانشناسی تجربی در دانشگاه کزان تاسیس شد. Veladimir Bekhterev، ivan sechenov، Sergy Rubinstein، Lev Vygotsky، Alexei Leontev ، Alexander Luria و دیگر روانشناسان روسی و اتحادیه شوروی مشارکت بسیار زیادی در پیشرفت جهانی این علم داشته اند.

 تحصیلات عالی روانشناسی در روسیه

کشور روسیه در سال 2003 اظهارنامه بولوگنا مبنی بر هماهنگی سیستم تحصیلی با استاندارد های یکسان اروپا را امضا نمود. تحصیل روانشناسی در کشور روسیه بر اساس مدل چند سطحی می باشد و در سال های اخیر توانسته رنکینگ افزایش متقاضی مهاجرت تحصیلی به روسیه را افزایش دهد:

  • مدرک لیسانس، 4 ساله
  • مدرک ارشد: 2-2.5 ساله
  • دکترا: 3 ساله

تحصیل تخصصی و علوم در سال های پایانی کارشناسی شروع می شود. 

هزینه تحصیل روانشناسی در روسیه

پس از آنکه برای تحصیل در کشور روسیه پذیرفته شدید، بخش بین المللی دانشگاه به جای شما یک تقاضانامه ویزای تحصیلی روسیه ارائه می دهد. این کار بین 3 تا 5 هفته زمان می برد و حدود 40 دلار آمریکا هزینه دارد. تمام ویزا ها باید طی 7 روز کاری پس از ورود به کشور روسیه ثبت شوند. این ویزا تنها سه ماه تحصیلی را پوشش می دهد بنابراین در صورتی که قصد دارید برای بیش از 90 روز در کشور روسیه تحصیل کنید، باید پس از آنکه به روسیه رفتید برای ویزای طولانی تر درخواست دهید. جهت اقامت طولانی تر از شما خواهند خواست که نتایج تست پزشکی و HIV را ارائه دهید. 

تعدادی بورسیه دولتی هر ساله در دسترس دانشجویان قرار می گیرد که هزینه شهریه، اسکان و بیمه درمانی را در بر می گیرد. این پرداختی در حال حاضر 75000 روبل ( 1200 دلار) در ماه می باشد و هزینه سفر و مخارج شخصی را در پوشش نمی دهد. برای تامین این هزینه ها حداقل به 50 دلار در ماه نیاز دارید. 

افرادی که بورسیه نشده اند با توجه به نوع دوره و شهر تحصیل 6000 دلار تا 10000 دلار در سال برای پوشش هزینه های زندگی و شهریه احتیاج خواهند داشت. اخیرا میزان شهریه دانشگاه های کشور روسیه افزایش یافته است، اما همچنان در مقایسه با دیگر مقاصد تحصیل بین المللی نسبتا ارزان می باشند. شهریه تحصیل در سایر کشور ها با توجه به دوره تحصیلی حدودا بین 3900-7700 در سال می باشد.

همچنین دانشجویان می توانند با استفاده از یک اجازه کار معتبر در محوطه دانشگاهی یا هر جای دیگری به کار پاره وقت مشغول شوند. ممکن است بعضی از دانشجویان از دریافت اجازه معاف کار شوند. اما این امر به طور خودکار اتفاق نمی افتد. همچنین باید پیش از ورود به کشور روسیه برای اطمینان دولت روسیه از دریافت مراقبت های درمانی لازم، بیمه درمانی داشته باشید.

هزینه تحصیل روانشناسی در روسیه
هزینه تحصیل روانشناسی در روسیه

پرطرفدارترین برنامه های تحصیل روانشناسی در روسیه به زبان انگلیسی

مدرک روانشناسی در مسکو؛ دانشگاه ملی تحقیقاتی – مدرسه عالی اقتصاد ( HSE )

در این دوره به طور مشترک توسط دانشگاه ملی تحقیقاتی – مدرسه عالی اقتصاد و دانشگاه تیبورگ ( هلند) تدریس می شود. در این دوره کاربردی روانشناسی اجتماعی که انگلیسی زبان می باشد و و برنامه دو مقطعی است، درباره زمینه های مختلف مربوط به روانشناسی اجتماعی، روانشناسی متقابل فرهنگی، روانشناسی اقتصادی و روانشناسی کار و سازمانی خواهید آموخت. 

روانشناسی زبانی جوامع بین فرهنگی؛ دانشگاه اسشنوو

روانشناسی زبانی جوامع بین فرهنگی در دانشگاه اسشنوو، سنت های جوامع بین المللی را با یافته ها و شیوه های روانشناسی زبان های قومی ترکیب می کند. ارشد این دوره اطلاعات و مهارت هایی برای مشارکت موفقیت آمیز در مکالمه با افراد دارای پیش زمینه های فرهنگی متفاوت، ارائه میدهد. 

تحصیل در خارج به زبان انگلیسی

برای ارائه درخواست به یکی از این دانشگاه ها ممکن است لازم باشد که شواهدی مبنی بر مهارت زبان انگلیسی خود ارائه دهید. چندین تست استاندارد وجود دارد که می توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود، در آن ها شرکت کنید. از جمله PTE ( تست انگلیسی پیرسون ) TOEFL ( سنجش انگلیسی به عنوان زبانی خارجی )، CAE ( انگلیسی پیشرفته کمبریج ) و IELTS ( سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی ) که توسط شورای بریتیش و IDP ارائه می گردند. در میان این آزمون ها، آزمون IELTS پر طرفدار تر می باشد. شورای بریتیش بیش از 500 محل در جهان برای شرکت در این آزمون معرفی کرده است و از سوی بیش از 9000 سازمان در جهان پذیرفته شده می باشد.

بهترین دانشگاه های تحصیل روانشناسی در روسیه

بهترین دانشگاه های تحصیل روانشناسی در روسیه
بهترین دانشگاه های تحصیل روانشناسی در روسیه

شاخه های تحصیلی روانشناسی در روسیه

زمینه تحصیل روانشناسی در روسیه با طیف وسیعی از برنامه های آموزشی و پوشش زمینه های مختلف آموزشی نمایش داده می شود. دانشگاه ها دانشجویان خارجی را دعوت می کنند تا دوره های زیر را بگذرانند:

  1. روان شناسی عمومی، روان شناسی بالینی، روان شناسی اجتماعی، علوم شناختی، شخصیت شناسی، مشاوره، منطق مناقشه، روانکاوی، روان درمانی، فناوری های یکپارچه، روانشناسی در کسب و کار و غیره.
  2. انواع مختلف تحصیل در دسترس می باشد: فرا دانشگاهی، تمام وقت، نیمه وقت، و آموزش از راه دور. 

جهت اقدام برای تحصیل روانشناسی در روسیه و یا اخذ بورس تحصیلی روسیه میتوانید به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مراجعه کنید و چارچوب قوانین پذیرش را بخواهید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.