شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه 2021

تحصیلات برای افرادی که تمایل به مطالعات بسیار زیاد دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برای عده ای از دانشجویان و دانش آموزان نیز تحصیلات در دانشگاه هایی خاص دارای اهمیت می باشد. برخی از دانشکاه ها در کل دنیا دارای کیفیت بالایی هستند و بر مبنای این کیفیت به ارائه آموزش ها و مدارک تحصیلی معتبر می پردازند. برای دانشجویان و داتش آموزان یکی از رشته های مورد علاقه، رشته پزشکی و گروه رشته های مربوط به آن مانند دندانپزشکی یا داروسازی می باشد. تحصیل در این رشته ها نیاز به شرایط خاصی دارد و دانشجویان باید بر مبنای دانشگاه مورد نظر و کشور مورد نظر این اقدامات را انجام دهند. در این مقاله نیز هدف ما بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه 2021 می باشد.

ترکیه یکی از کشور های مهاجر پذیری است که ایرانیان بسیاری به دلایل مختلف مهاجرت به این کشور را انتخاب می کنند. مهاجرت به ترکیه به نسبت سایر کشور ها شرایط بهتری را دارد. به همین دلیل است که دانشجویان بسیاری دانشگاه های ترکیه را برای خود انتخاب می کنند. در این راستا با توجه به شرایط مهاجرتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا پدید آمده لازم است تا قبل از مهاجرت به ترکیه اقدامات خاصی صورت گیرد. مهاجرت به ترکیه از راه های خاصی امکان پذیر است. شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه، مهاجرت کاری به ترکیه، مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه، مهاجرت از طریق تولد فرزند در ترکیه، مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه و غیره اقدام کنید. برای کسب اطلاعات در ارتباط با مهاجرت می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱

ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر، مدارک بسیار معتبری را هم صادر می کند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است و به واسطه داشتن این مدارک می توان مشغول به کار در ترکیه یا در کشور های دیگر شد. در واقع تحصیل در ترکیه برای دانشجویان و دانش آموزان مزایای بسیار زیادی دارد و باعث موفقیت هر چه بیشتر آن ها می شود. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱ با توجه به شیوع ویروس کرونا همراه با مشکلاتی است و باید به واسطه آن برای مشکلات موجود تصمیم گیری نمود.

در واقع به دلیل جلوگیری از همه گیری این بیماری لازم است تا با رعایت موارد و قوانینی اقدام به مهاجرت نمود. این قوانین و موارد صرفا برای مهاجرت تحصیلی نیست. شما برای کار در ترکیه و اخذ ویزای کاری ترکیه هم باید این موارد را رعایت کنید. حتی اگر برای سرمایه گذاری در ترکیه مانند خرید ملک در ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه هم اقدام می کنید، باید این نکات را رعایت نمایید. تحصیل پزشکی در ترکیه برای دانشجویان بین المللی جایگرینی برای بهترین حالت ها است. برای بسیاری از دانشجویان ، تحصیل پزشکی رویایی است.

برای اکثر دانشجویان تحصیل پزشکی در کشور خودشان به دلیل نیازهای بسیار بالا یا شهریه غیرممکن است. تحصیل پزشکی در ترکیه مقصدی است که اغلب برای دانشجویان بین المللی انتخاب می شود و می خواهند آرزوی خود را برای پزشک شدن محقق کنند. در ترکیه ، پزشکی را می توان به انگلیسی یا ترکی مطالعه کرد. در دانشگاه های ترکیه که بسیار برجسته هستند و در شهر های استانبول، آنکارا یا ازمیر می باشند دانشجویان برای تحصیلات خود گزینه های بیشتری را خواهند داشت. 

ساختار آموزشی پزشکی ترکیه ۲۰۲۱

عموم دانشگاه های ترکیه برای پذیرش پزشکی بدون آزمون ورودی اقدام می کنند. از این رو شما می توانید به راحتی این بخش را پشت سر بگذارید. معمولا هزینه های تحصیل در ترکیه برای رشته پزشکی سالیانه بین ۱۴۰۰۰ دلار تا ۲۷۰۰۰ دلار می باشد. مدت زمان تحصیل پزشکی عمومی در دانشگاه های ترکیه ۶ سال می باشد. البته دوره های تخصص پزشکی هم در دانشگاه های این کشور ارائه می شود که دارای شرایط ویژه ای هستند. تحصیل پزشکی در ترکیه به زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی امکان پذیر است. برخی ار دانشگاه های ترکیه نیاز به آزمون تافل یا آیلتس ندارند اما برخی دیگر نیاز به این آزمون و سایر آزمون ها برای ورود خواهند داشت. به طور مثال تقریبا تمام دانشگاه های این کشور و خصوصا دانشگاه های دولتی برای ورود نیاز به آزمون یوس ترکیه و قبولی در آن خواهند داشت.

اما ساختار آموزشی برای پزشکی در هر سال تحصیلی خاص و متفاوت می باشد. در سال های اول و دوم تحصیل همانند سایر کشور ها آموزش ها بر مبنای علوم پایه می باشد. از سال سوم شما می توانید به صورت تئوری و عملی با بیماری ها آشنا شوید. سال های چهارم و پنجم تحصیل شما تشکیل شده از بخش کارآموزی های بالینی است. آخرین سال تحصیل پزشکی به عنوان یک پزشک آینده دار در بیمارستان دانشگاه سپری می شود. شما وظایف یک پزشک منظم را بر عهده می گیرید. این مرحله مقدماتی آموزش دستیار پزشکی در ترکیه است. در این مرحله دانشجویان حقوق محدودی هم دریافت می کنند. 

تحصیل پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱
تحصیل پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه ۲۰۲۱

برای این که بتوانید در دانشگاه های ترکیه مشغول به تحصیل شوید باید شرایط خاصی را داشته باشید. در این بخش از مقاله مهم ترین شرایط برای ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه را برای سال ۲۰۲۱ میلادی ارائه می دهیم. دقت داشته باشید که با توجه به همه گیری ویروس کرونا این شرایط ممکن است در مدت زمان تغییر کند. از این رو قبل از هر گونه اقدامی تمامی شرایط را مورد بررسی دقیق قرار دهید. برای تحصیل پزشکی در ترکیه باید دیپلم دبیرستان داشته باشید. می توانید مستقیم از دبیرستان وارد مدارس پزشکی در ترکیه شوید.

بسته به سوابق تحصیلی شما (نوع دیپلم دبیرستان) شرایط مختلفی وجود دارد. برای اینکه پذیرش شما در پزشکی در ترکیه آسان تر شود ، توصیه می کنیم با یکی از مشاوران ما صحبت کنید. علاوه بر دیپلم دبیرستان شما باید نمرات خوبی در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات داشته باشید. انگیزه نامه و پاسپورت معتبر نیز از سایر شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی محسوب می شوند. سعی کنید انگیزه نامه خود را با دقت هر چه تمام بنویسید. 

دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱

در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در ترکیه بپردازیم. در ابتدا لیستی از تمامی دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در این کشور را ارائه می دهیم و پس از آن نیز به ارائه دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی به زبان انگلیسی می پردازیم.

دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در ترکیه عبارتند از: دانشگاه اکیبادم، دانشگاه آلتینباس، دانشگاه آتیلیم، دانشگاه Başkent، دانشگاه بیکنت، دانشگاه بیرونی، دانشگاه هالیچ، دانشگاه اطلس استانبول، دانشگاه آیدین استانبول، دانشگاه Medstanbul Medipol، دانشگاه استانبول اوکان، دانشگاه İstanbul Yeni Yüzyıl، دانشگاه instinye، دانشگاه KTO Karatay، دانشگاه لوکمان حکیم، دانشگاه مالتپه، دانشگاه اسکودار، دانشگاه یدیتپ و دانشگاه Yüksek İhtisas.

دقت داشته باشید که برخی از این دانشگاه ها برای سال جدید تحصیلی یعنی سال ۲۰۲۱ میلادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا پذیرش خود را محدود کرده اند. از این رو قبل از هر گونه اقدامی به وب سایت دانشگاه ها مراجعه نموده یا این که با مشاوران ما در موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مشورت نمایید. اما در ادامه ببینم کدام یک از دانشگاه های ترکیه به ارائه رشته پزشکی با زبان انگلیسی می پردازند.

این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه MALTEPE İSTANBUL با شهریه بین ۱۴۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ دلار، دانشگاه آتیلیم آنکارا با شهریه ۱۵۰۰۰ دلار، دانشگاه İZMİR EKONOMİ İSTANBUL با شهریه ۱۵۰۰۰ دلار، دانشگاه ACIBADEM İSTANBULبا شهریه ۲۰۰۰۰ دلار، دانشگاه ALTINBAŞ استانبول با شهریه بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار دلار، دانشگاه BİRUNİ استانبول با شهریه بین ۲۰ هزار تا ۲۳ هزار دلار، دانشگاه İSTİNYE ANSTANBUL با شهریه ۲۰ هزار دلار، دانشگاه ANSTANBUL MEDİPOL با شهریه ۲۲۳۸۰ تا ۲۹۰۸۵ دلار، دانشگاه اوکان استانبول با شهریه ۲۳۵۰۰ دلار، دانشگاه BAHÇEŞEHİR استانبول با شهریه ۲۵۰۰۰ دلار، دانشگاه YEDİTEPE İSTANBUL با شهریه ۲۷۵۰۰ دلار و دانشگاه BAŞKENT İSTANBUL با شهریه ۸۵۰۰۰ لیر ترکیه. شما می توانید برای تحصیل در این دانشگاه ها اقدام به دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه یا تخفیف هم نمایید. 

تحصیل پزشکی در دانشگاه آلتینباس ترکیه ۲۰۲۱

یکی از معتبر ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی و زیر شاخه های مربوط به آن دانشگاه آلتینباس ترکیه می باشد. تحصیل پزشکی در این دانشگاه ترکیه شش سال به طول می انجامد و شهریه برای تحصیل در آن ۲۱۲۴۱ یورو در سال می باشد. این دانشگاه که در استانبول ترکیه واقع شده دوره های پزشکی را با شرایط ویژه ای ارائه می دهد. هدف دانشگاه آلتینباس آموزش پزشکان مطابق با ده اصل طلایی دانشگاه است. در همین راستا، دانشگاه با یکی از بیمارستان های معروف ترکیه یعنی بیمارستان Medical Park Bahçelievler ، یک قرارداد مشارکتی امضا کرده است.

پزشکی در دانشگاه آلتینباس استانبول به شما امکان می دهد خصوصیات شخصی و شخصی لازم برای پزشک بودن را ایجاد کنید. مشاغل مرتبط مستقیم با مدرک تحصیلی شما عبارتند از: پزشک عمومی ، پزشک بیمارستان، ژنتیک مولکولی بالینی ، مدیر خدمات بهداشتی، دانشمند تحقیقاتی و پژوهشی، مدرس آموزش های عالی و غیره. دانشجویان این دانشگاه در دوره پزشکی خود تمامی جزئیات را از سال اول تحصیل می گذرانند و این فرصت را خواهند داشت که از تجارب حرفه ای کارکنان و اساتید مجرب استفاده ببرند. در این دانشگاه آزمایشگاه های آموزشی مدرن در احتیار دانشجویان قرار گرفته است. پس تحصیل پزشکی در دانشگاه آلتینباس ترکیه ۲۰۲۱ همراه با مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان است. 

تحصیل پزشکی در دانشگاه اوکان ترکیه ۲۰۲۱

این برنامه در دانشگاه اوکان در استانبول ترکیه در سال ۲۰۲۱ موجود است. برنامه درسی یکپارچه در پزشکی شامل برنامه هایی در علوم پزشکی اصلی مانند رشته های آناتومی فیزیولوژی، بیوشیمی پزشکی ، بافت شناسی و جنین شناسی، میکروبیولوژی پزشکی ، و همچنین برنامه های علوم پایه پزشکی در زمینه هایی مانند ژنتیک، علوم رفتاری و زیست پزشکی است. این برنامه تحصیل پزشکی عموما ۶ سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل در این دانشگاه ۱۹۴۰۱ یورو در سال می باشد. از این رو برای تحصیل در دانشگاه اوکان ترکیه برای سال ۲۰۲۱ میلادی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید قبل ار هر اقدامی در ارتباط با شرایط این دانشگاه اقدام نمایید. شما حتی می توانید برای تحصیل دندانپزشکی هم در این دانشگاه ارائه نمایید. 

تحصیل پزشکی در دانشگاه Near East ترکیه ۲۰۲۱

این دانشگاه که در مرسین یکی از شهر های ترکیه واقع شده است، برنامه پزشکی عمومی را ارائه می دهد. تحصیل در این دانشگاه حدودا ۶ سال به طول می انجامد و دانشجویان در دوره تحصیلی خود شرایط ویژه ای را با امکانات به روز تحصیلی خواهند داشت. دوره تحصیلی پزشکی در این دانشگاه به صورت تمام وقت ارائه می شود. شهریه تحصیل در دانشگاه نیر ایست ترکیه ۱۲۶۰۰ یورو در سال می باشد. برای اخذ پذیرش به جهت تحصیل در سال ۲۰۲۱ میلادی می بایست شرایط این دانشگاه را برای پذیرش به دقت مورد بررسی قرار دهید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه Near East ترکیه ۲۰۲۱
تحصیل پزشکی در دانشگاه Near East ترکیه ۲۰۲۱

سوالات متداول در ارتباط با شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه 2021

  1. آیا ترکیه برای تحصیل پزشکی و زندگی گزینه ای مناسب است؟

    بله کشور ترکیه یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

  2. شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه 2021 بر چه مبنایی می باشد؟

    شرایط تحصیل در سال ۲۰۲۱ بر مبنای پذیرش با توجه به شیوع ویروس کرونا و اقدامات ناشی از آن می باشد.

  3. تحصیل پزشکی در ترکیه به چه زبان هایی امکان پذیر می باشد؟

    تحصیل به زبان های انگلیسی و ترکی امکان پذیر است.

  4. تحصیل پزشکی در ترکیه معمولا نیاز به چه آزمونی دارد؟

    برای تحصیل پزشکی در ترکیه لازم است تا در آزمون یوس دانشگاه های این کشور شرکت کرد.

  5. چه دانشگاه هایی در ترکیه ارائه دهنده رشته پزشکی هستند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه اکیبادم، دانشگاه آلتینباس، دانشگاه آتیلیم، دانشگاه Başkent، دانشگاه بیکنت، دانشگاه بیرونی، دانشگاه هالیچ، دانشگاه اطلس استانبول، دانشگاه آیدین استانبول.

  6. کدام دانشگاه های ترکیه پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند؟

    برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه MALTEPE İSTANBUL، دانشگاه آتیلیم آنکارا، دانشگاه İZMİR EKONOMİ İSTANBUL ، دانشگاه ACIBADEM İSTANBUL، دانشگاه ALTINBAŞ استانبول ، دانشگاه BİRUNİ استانبول و غیره. 

  7. تحصیل پزشکی در ترکیه ۲۰۲۱ چند سال به طول می انجامد؟

    تحصیل پزشکی در این کشور برای دوره عمومی ۶ ساله است.

  8. برای ورود به دانشگاه های پزشکی ترکیه ۲۰۲۱ چه مواردی را باید رعایت کرد؟

    برای ورود باید در آزمون های خاص شرکت کرد، انگیزه نامه ارائه داد و دیپلم دبیرستان با نمره های خوب در ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی داشت.

  9. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه آلتینباس ترکیه ۲۰۲۱ چقدر است؟

    شهریه برای تحصیل در این دانشگاه ۲۱۲۴۱ یورو در سال می باشد.

  10. بهترین دانشگاه های پرشکی ترکیه در چه شهر هایی هستند؟

    بهترین دانشگاه ها عموما در شهر های استانبول،‌ازمیر و آنکارا هستند.

  11. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه اوکان ترکیه ۲۰۲۱ چقدر است؟

    شهریه در این دانشگاه ۱۹۴۰۱ یورو در سال می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.