هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی به طور متوسط برای یک نفر حدود 500 تا 800 یورو در ماه است. اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهرها مانند بخارست حدود 300 تا 500 یورو در ماه است. هزینه‌های خوراک، حمل و نقل و دیگر مخارج روزانه نیز در رومانی مقرون به صرفه است. برای اطلاعات دقیق‌تر و مقایسه هزینه‌ها، به خواندن ادامه دهید.

هزینه‌های زندگی در رومانی

هزینه زندگی در رومانی چقدر است؟ این اولین سوالی است که متقاضیان پس از انتخاب رومانی به عنوان مقصد مهاجرتی خود از کارشناسان رویال مهاجرت می‌پرسند! در سال‌های اخیر، رومانی به مقصدی ایده‌آل برای مهاجرت تبدیل شده است و متقاضیان از سراسر جهان با فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کرده است. فراتر از مناظر گیرا و جذابیت تاریخی، رومانی ترکیبی از زندگی اروپایی به همراه دانشگاه‌های معتبر و فرصت‌های شغلی متنوع و زیرساخت‌های شهری مدرن را ارائه می‌دهد. اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به این کشور هستید، بهتر است با هزینه زندگی در رومانی آشنا شوید تا بتوانید مدیریت بهتری در هزینه‌های زندگی خود در این کشور داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در رومانی برای دانشجویان بین‌المللی

اگر قصد مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل را دارید، بهتراست بدانید که میانگین کل هزینه‌های ماهانه زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در رومانی بین 300 تا 600 یورو است که هزینه‌های اقامت، غذا، حمل و نقل، بیمه پزشکی و اینترنت را شامل می‌شود. مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای دانشجویان بین‌المللی، خوابگاه دانشجویی است که ماهانه حدود 50 تا 100 یورو هزینه دارد. هزینه اجاره یک آپارتمان خصوصی در رومانی برای دانشجویان می‌تواند از 150 تا 400 یورو در ماه متغیر باشد.

توجه داشته باشید که بسیاری از دانشگاه‌های رومانی گزینه‌های اقامت در دانشگاه را ارائه می‌دهند که می‌تواند در مقایسه با آپارتمان‌های خصوصی بسیار مقرون به‌صرفه باشد. به‌طورکلی هزینه زندگی در رومانی و اقامت دانشجویان بین‌المللی در این کشور، می‌تواند از 50 یورو برای خوابگاه دانشجویی تا 400 یورو برای یک آپارتمان خصوصی در ماه متغیر باشد که هزینه‌های اینترنت و آب و برق، خورد و خوراک، حمل‌و‌نقل و تقریحات نیز به آن افزوده می‌شود.

هزینه اجاره مسکن و آب و برق در رومانی

زندگی در مناطق روستایی و شهرهای کوچک مانند پیتستی، کلوژ-ناپوکا و یاشی ارزان‌تر از کلان شهرهای رومانی است. هزینه‌های زندگی در بخارست، پایتخت رومانی، به‌طور‌ قابل توجهی گران‌تر از سایر مناطق کشور است، اما از آنجایی که بیشترین فرصت‌های شغلی و زیرساخت‌ها را دارد، اکثر مهاجران در پایتخت رومانی ساکن می‌شوند. بخش زیادی از هزینه زندگی در رومانی مربوط به اجاره خانه است. اگرچه اجاره خانه در این کشور می‌تواند بالا باشد، اما نسبت‌به سایر شهرهای بزرگ اروپای غربی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هزینه اجاره یک آپارتمان یک اتاقه در بخارست، کلوژ-ناپوکا، براشوف، سیبیو یا سایر شهرهای بزرگ رومانی، بین 350 تا 500 یورو در ماه خواهد بود. در شهرهای کوچک نیز می‌توانید آپارتمان‌های تک‌خوابه را تنها با 250 یورو در ماه اجاره کنید. هزینه آب و برق، گاز و تعمیر ساختمان و جمع‌آوری زباله نیز به‌صورت جداگانه باید پرداخت شود که می‌تواند از 60 یورو تا 220 یورو در ماه با توجه به هر فصل متغیر باشد.

اجاره مسکن و آب و برق در رومانی

هزینه اینترنت و تلفن همراه در رومانی

بخش دیگری از هزینه‌ زندگی در رومانی، شامل بسته‌های اینترنتی است. بسته‌های که شامل اینترنت کابلی با سرعت حداقل 500 گیگابیت بر ثانیه هستند، ماهیانه 15 یورو هزینه دارند. شما همچنین می‌توانید اینترنت با سرعت دانلود 1 گیگابایت بر ثانیه را با پرداخت مبلغ 12 یورو در ماه سفارش دهید. تعرفه تلفن همراه نیز حدود 5 یورو در ماه است که تماس نامحدود، پیامک، اینترنت پرسرعت را شامل می‌شود.

هزینه خورد و‌خوراک در رومانی

پس از پرداخت اجاره بها، بخش زیادی از هزینه زندگی در رومانی صرف غذا و خورد و خوراک می‌شود. هزینه ماهیانه غذا برای یک خانواده دو نفره تقریباً 300 یورو است. میوه‌ها و سبزیجات ارگانیک را می‌توان در بازارهای ویژه در تمام شهرهای رومانی خریداری کرد. قیمت محصولات اساسی نیز در رومانی مانند سایر کشورهای اروپایی است. در جدول زیر می‌توانید هزینه اقلام خوراکی اساسی در رومانی را مشاهده کنید.

اقلام خوراکیقیمت
شیر یک لیتری1.49 دلار
برنج یک کیلوگرم1.56 دلار
تخم مرغ ۱۲ عدد2.9 دلار
گوشت گوساله یک کیلوگرم9.4 دلار
فیله مرغ یک‌ کیلوگرم5.6 دلار
پیاز یک کیلوگرم0.46 دلار
سیب زمینی یک‌ کیلوگرم0.73 دلار
کاهو یک عددی0.72 دلار

هزینه کافه و رستوران در رومانی

هزینه شام دونفره در یک رستوران مجلل در رومانی بین 50 تا 100 یورو است. با پرداخت این هزینه، یک پیش غذا، یک غذای اصلی و یک دسر و همچنین نوشیدنی دلخواه برای شما سرو می‌شود. قیمت پیتزا و فست فود حدود 10 یورو و حتی کمتر است اما غذاهایی مانند استیک گوشت گاو بسیار گران هستند که برای هر پرس شامل 15 تا 30 یورو می‌شود. اگر جزو افرادی هستید که صرف غذا در رستوران را بیشتر از پخت‌وپز در خانه ترجیح می‌دهید، هزینه زندگی در رومانی برای شما بیشتر از افراد دیگر خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در رومانی

هزینه زندگی در رومانی شامل حمل‌و‌نقل نیز می‌شود که بخش کمتری از هزینه‌های ماهانه مهاجران را به خود اختصاص می‌دهد. حمل‌و‌نقل عمومی در رومانی ارزان است، مسیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با اتوبوس، مترو و تاکسی آن‌ها را طی کنید و به مقصد برسید. هزینه بلیط اتوبوس برای یکبار 0.4 یورو و بلیط ماهانه آن 12 یورو است. با این حال، بهتر است توجه داشته باشید که حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار کند است و می‌تواند در اوج ساعات کاری و اول صبح بسیار شلوغ باشد که در این شرایط می‌توانید از تاکسی‌های اینترنتی نیز برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. درصورتیکه برای رفت و آمد خود در داخل شهر، خودرو اجاره می‌کنید و یا می‌خواهید خودرو شخصی خود را خریداری کنید، هزینه یک لیتر بنزین 1.4 یورو می‌باشد.

هزینه سرگرمی و ورزش در رومانی

بخش دیگری از هزینه زندگی در رومانی، شامل سرگرمی، تفریح و ورزش و شرکت در جشنواره‌های مختلف است. رومانی گزینه‌های سرگرمی متنوعی را برای مهاجران ارائه می‌دهد، از جمله صرف غذا در رستوران‌های لوکس و محلی، کاوش در مکان‌های فرهنگی، شرکت در رویدادها و لذت بردن از فعالیت‌های تفریحی. هزینه سرگرمی می‌تواند باتوجه‌به ترجیحات افراد متفاوت باشد. برخی از فعالیت‌های محبوب در رومانی و هزینه‌های مرتبط با آنها به شرح زیر است:

  • بازدید ار اماکن دیدنی: بازدید از موزه‌ها، گالری‌ها، مکان‌های تاریخی و رویدادهای فرهنگی راهی عالی برای افرادی است که برای مهاجرت به رومانی اقدام کرده‌اند. هزینه‌های ورودی به مکان‌های فرهنگی در رومانی معمولاً از 2 تا 10 یورو متغیر است که آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای اوقات فراغت تبدیل می‌کند.
  • فعالیت‌های تفریحی: مهاجران می‌توانند در فعالیت‌های تفریحی مانند ورزش، کلاس‌های تناسب‌اندام، پیاده‌روی یا کاوش در طبیعت شرکت کنند. هزینه این فعالیت‌ها می‌تواند متفاوت باشد اما به‌طور‌کلی بین 5 تا 20 یورو در هر جلسه متغیر است.
  • شرکت در رویدادها و جشنواره‌ها: شرکت در رویدادها، کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و اجراها یکی دیگر از سرگرمی‌هایی است که مهاجران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. قیمت بلیط برای چنین رویدادهایی در رومانی بسته به رویداد و مکان می‌تواند از 10 تا 50 یورو متغیر باشد.
  • رفتن به سینما: اگر جزو افرادی باشید که به تماشای جدیدترین فیلم‌های جهان علاقه دارید، رفتن به سینما می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد که هزینه بلیط آن نیز 4.50 یورو است.

هزینه سرگرمی و ورزش در رومانی

هزینه خدمات درمانی در رومانی

هزینه بیمه و خدمان درمانی نیز بخش کمی از هزینه زندگی در رومانی را به خود اختصاص می‌دهد. مهاجران شاغل در رومانی به خدمات بهداشت عمومی دسترسی رایگان دارند. با این وجود، این دسته از افراد باید بیمه درمانی خصوصی نیز داشته باشند که میانگین قیمت آن از 30 یورو در ماه شروع می‌شود و باتوجه به نوع بیمه و سقف آن، هزینه‌ درمان‌های مختلفی را پوشش می‌دهد. همچنین بهتر است بدانید که بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی در رومانی اجباری است و هزینه آن به طور متوسط حدود 10 یورو در ماه است. این بیمه تضمین می‌کند که دانشجویان در طول اقامت خود در رومانی به خدمات مراقبت‌های بهداشتی لازم دسترسی خواهند داشت. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است خدمات بهداشتی یا تخفیف‌هایی را برای دانشجویان خود اختصاص داده و پشتیبانی بیشتری برای نیازهای پزشکی ارائه دهند. بنابراین دانشجویان باید در مورد خدمات درمانی موجود در دانشگاه خود پرس‌و‌جو کنند. علاوه‌بر بیمه درمانی، دانشجویان بین‌المللی باید برای هزینه‌های پزشکی احتمالی مانند ویزیت پزشک، داروها و مراقبت‌های اضطراری نیز، هزینه‌ای جداگانه اختصاص دهند.

سخن پایانی

رومانی کیفیت زندگی بسیار خوب را با هزینه‌ای کمتر در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارائه می‌دهد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای مهاجرانی تبدیل می‌کند که به‌دنبال کشوری با امکانات و زیرساخت‌های مدرن و هزینه‌های پایین هستند. قیمت اجاره خانه در شهرهایی مانند بخارست از 250 تا 800 یورو در ماه متغیر است که طیف وسیعی از گزینه‌ها را متناسب با بودجه مختلف ارائه می‌دهد. خدماتی مانند برق، آب و اینترنت معمولاً حدود 60 تا 120 یورو در ماه هزینه دارند و این اطمینان را می‌دهند که ساکنان بتوانند به‌راحتی نیازهای اولیه خود را تامین کنند. همچنین هزینه‌های حمل‌و‌نقل در رومانی نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر شما هم قصد مهاجرت به کشور رومانی را دارید، برای اطلاع از شرایط و نحوه اخذ ویزا می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رویال مهاجرت در تماس باشید.

سوالات متداول

1- هزینه اجاره مسکن برای دانشجویان بین‌المللی در رومانی چقدر است؟

خوابگاه‌های دانشجویی اغلب مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه برای دانشجویان هستند که اجاره آنها از حدود 50 تا 100 یورو در ماه شروع می‌شود. دانشجویانی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند، همچنین می‌توانند آپارتمان‌های خصوصی را در مرکز شهر اجاره کنند که هزینه آن از 350 تا 500 یورو متغیر خواهد بود.

2- هزینه ماهیانه غذا و خورد و خوراک در رومانی چقدر است؟

بسته به ترجیحات فردی و عادات غذایی، ماهانه حدوداً 100 تا 200 یورو باید برای خرید مواد غذایی و صرف غذا برای چند وعده در رستوران بپردازید.

3- هزینه بیمه درمانی در رومانی برای مهاجران چقدر است؟

هزینه بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی در رومانی 10 یورو و برای مهاجران شاغل از 30 یورو شروع می‌شود که با توجه به سقف پوشش بیمه قابل افزایش است.

1/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.