علوم زیست شناسی، فیزیک و شیمی از اصلی ترین علوم در جهان امروزه به حساب می آیند.علم شیمی علمیست که به مطالعه مواد، تمام ساختارها و ترکیبات مواد شیمیایی، ویژگی های آنان و چگونگی واکنش مواد در موقعیت های مختلف می پردازد. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید. شما با مطالعه این مقاله با شرایط تحصیل و کار رشته شیمی آشنا خواهید شد.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته شیمی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته شیمی کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته شیمی به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته شیمی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته شیمی اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته شیمی و اخذ پذیرش رشته شیمی از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته شیمی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته شیمی و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته شیمی نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته شیمی می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته شیمی در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته شیمی در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته شیمی بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته شیمی تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته شیمی  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته شیمی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته شیمی در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل و کار رشته شیمی

ساختار دوره ها و شرایط ورود شیمی

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته شیمی در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته شیمی در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته شیمی بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

مطالعه علم شیمی

این علم به مطالعه مواد از ابتدایی ترین تا پیشرفته ترین سطح مربوط خواهد شد.علم شیمی علمیست که ارتباطات نزدیکی با دیگر علوم مهم و اساسی دارد. فراموش نکنید که فرایند های شیمیایی و ترکیب عناصر نقش بسیار مهمی در مطالعه حیات موجودات زنده و رابطه مواد با نیروها ایفا خواهند کرد.

ریشه اصلی این علم به علم کیمیاگری ( ترکیبات فلزی ) مربوط خواهد شد. علمی که هدف اصلی آن تبدیل مواد بی ارزش به مواد با ارزش نظیر : طلا خواهد بود.

مطالعه این علم به منظور شناخت تمام اصول مواد شیمیایی، شناخت تمام ترکیبات استفاده شده در بلوک های ساختمانی، شناخت تمام ویژگی های ضروری، شناخت میزان دما و تاثیر آن بر مواد شیمیایی و شناخت تغییرات مشاهده شده در آنان خواهد بود.

البته ناگفته نماند که امروزه میزان درک و آگاهی اشخاص نسبت به مواد و ساختارهای شیمیایی بسیار افزایش یافته است، اما باید بدانید که این امر به معنای دانستن همه اصول نیست، چرا که دانش ها و اصول گسترده تر در تمامی مرزها پراکنده شده است.

کسب تخصص

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته شیمی در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته شیمی در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

کسب تخصص در گرایش شیمی

با توجه به دیگر عناوین تخصصی، باید بدانید که کسب تخصص در گرایش شیمی بسیار ضروری و مهم به نظر می رسد. دانشجویان مقطع کارشناسی گرایش شیمی قادر به کسب تخصص در هر موضوع مورد نظر خواهند بود، چرا که گزینه های انتخابی بسیاری برای آنان وجود خواهد داشت. از دیگر عناوین بسیار مهم و مرتبط با گرایش شیمی که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود عبارت است از :

مهندسی شیمی : این شاخه از گرایش شیمی با مبحث کیمیاگری ارتباط نزدیکی دارد. از اهداف اصلی این گرایش تبدیل مواد بی ارزش به مواد بسیار مفید و ارزشمند ( نظیر : دارو ) با استفاده از فرایندهای شیمیایی خواهد بود. باید بدانید که تمرکز اصلی این گرایش بر تولید مواد جدید یا فرایند تغییر مواد می باشد.

زیست شیمی : این گرایش به مطالعه فرایندهای شیمیایی که با زندگی موجودات زنده در ارتباط است مربوط خواهد شد. فراموش نکنید که با تحصیل و کسب تخصص در این گرایش افراد قادر به پیش بینی و تخمین آینده ای نزدیک خواهند بود.

شیمی دارویی : این گرایش از دیگر شاخه های علم شیمی به حساب می آید که با ادغام تمام مواد شیمیایی در جهت تولید دارو و ترکیب مواد شیمیایی برای تاثیر گذاری بر بدن انسان در ارتباط است. این شاخه از علم شیمی بسیار مهم و ضروری می باشد چرا که با افزایش میزان رضایت بیماران، نجات دادن زندگی بشری و توسعه دارو ها در ارتباط است.

اختر شیمی : این شاخه از علم شیمی به شناخت ارتباطات موجود مابین علم شیمی و ستاره شناسی مربوط خواهد شد. از اهداف اصلی این علم کشف مواد و ساختارهای موجود در فضا و شناخت تمامی ترکیبات و عناصر موجود در ستاره ها و فضا خواهد بود. باید بدانید که ریشه یابی در ساختار زمین و فضا مواردی نظیر : محاسبه مواد شیمیایی، طیف بینی ( استفاده از نور جهت شناخت مواد ) و اختراعات را در بر خواهد گرفت.

شیمی هسته ای : این شاخه از علم شیمی به مطالعه تمام عناصر رادیواکتیوها، چگونگی کنترل آنان و شناخت چگونگی تاثیرات آنان بر موجودات زنده و مواد شیمیایی مربوط خواهد شد. این شاخه از علم شیمی در پزشکی و بخش های مرتبط با انرژی کاربرد بسیاری خواهد داشت. همچنین این علم به مهندسین و فعالیت های مهندسی کمک بسیاری خواهد کرد.

 

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته شیمی در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با گرایش شیمی

با توجه به اینکه مطالعه این علم دشوار به نظر می رسد، اما باید بدانید که با مطالعه این علم؛ شما را در جهت رسیدن به مقاصد بسیار مهم یاری خواهد کرد. با وجود اینکه این علم متقاضیان بسیاری دارد اما باز هم کمبود فارغ التحصیلان این گرایش احساس می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که تحقیقات در مکان های مختلفی نظیر : دانشگاه ها، سازمان های دولتی، موسسات تحقیقاتی خصوصی و شرکت های خصوصی صورت خواهد گرفت.

فارغ التحصیلان این گرایش قادر به کارکردن در شرکت های تولید بستنی نیز خواهند بود، چرا که هیچ گونه محدودیتی برای متقاضیان این گرایش در نظر گرفته نشده است.

فرصت های بسیاری جهت انجام تحقیقات شیمیایی برای افراد وجود خواهد داشت اما این تذکر را به خاطر داشته باشید که تحقیقات پیشرفته تر رویارویی با چالش ها را می طلبد، همچنین شما ملزم به رقابت با افراد بسیار باهوش خواهید بود.

تحقیق در این گرایش تنها به علم شیمی محدود نخواهد شد. لذا تدریس علم شیمی در موسسات آموزشی و کار در بخش روزنامه نگاری، کار در مراکز سلامت و اخذ مشاغل مرتبط با گرایش شیمی بهترین گزینه های انتخابی برای شما خواهد بود.

همچنین شما قادر به اخذ مشاغل مورد نظر در مراکز حقوقی و یا پزشکی خواهید بود. دامنه گسترده ای از دیگر مشاغل با بخش فروش، امور مالی، رسانه ها و سایر موارد در ارتباط خواهد بود.

یک خبر خوب این است که، تحقیقات PricewaterhouseCoopers نشان داده است که فارغ التحصیلان گرایش شیمی جزء پرآمد ترین اشخاص ( با توجه به گرایش انتخابی ) در سراسر جهان به حساب می آیند.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته شیمی

شرایط تحصیل و کار رشته شیمی کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته شیمی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته شیمی به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته شیمی به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته شیمی را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته شیمی بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (3 امتیاز)

68 پاسخ

  1. با سلام من دانشجوی رشته شیمی محض هستم و میخواستم برای فوق لیسانس اقدام کنم آیا امکانش هست که بتونم از کانادا پذیرش بگیرم و بورس بشم؟

    1. با سلام و احترام
      برای پاسخ به سوال شما، باید شرایط شما به طور دقیق بررسی شود. جهت بررسی شرایط شما، بهتر است به صورت حضوری به دفاتر ما مراجعه نمایید.

  2. سلام وقت بخیر من ارشد شیمی عالی از دانشگاه الزهرا دارم با معدل 15 می خواستم دارای دو مقاله و سه سمینار و همینطور 3 سال سابقه کار مرتبط با رشتم ببینم برای چه کشوری با قیمت و بودجه مناسب مهاجرت امکان داره و شرایط شغلی چطوره

    1. سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم با توجه به شرایطتان برای ویزای جست وجوی کاری آلمان اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  3. سلام
    رشته کارشناسی من شیمی کاربردی هست اگر مدرک کارشناسی ارشد رو از آلمان بگیرم آیا کار مرتبط پیدا میکنم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است و در صورت توانایی در این زمینه شانس پیدا کردن کار مرتبط بسیار بالا است.

  4. سلام من دانشجوی کارشناسی رشته شیمی محض دانشگاه ازاد خوراسگان هستم
    معدل دیپلمم ١٨.٩٩ بوده و سطح زبانم عالیه
    میخواستم ببینم برای کارشناسی یا ارشد میشه کانادا یا المان فول فاند گرفت و اگه میشه شرایطش چیه ممنون میشم یکم توضیح بدید

    1. سلام روزتون بخیر
      بورسیه های تحصیلی کشور هایی مانند آلمان و کانادا برای دوره های ارشد و دکترا می باشد. بورسیه های تحصیلی این کشور ها شایسته مدار هستند و بر اساس رزومه علمی شما می باشد.

  5. سلام من امسال شیمی محض دانشگاه مدنی تبریز قبول شدم.میخواستم بپرسم اگه مقطع کارشناسی معدل بالابیارم وایلتس هم نمره بالایی بیارم میتونم کدوم کشورهابرای تحصیل رایگان برای کارشناسی ارشداپلای کنم؟!خواهش میکنم جواب بدین چون خیلی نگرانم،مرددموندم همینوبخونم یادوباره کنکورشرکت کنم دراینده واسه قبولی توشاخه پزشکی

    1. سلام وقتتون بخیر
      تحصیل رایگان در کشور هایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا ارائه می گردد.

  6. سلام وقتتون بخیر،
    من دانشجو کارشناسی مهندسی شیمی هستم.
    مدرک تافل دارم و سطح زبان فرانسه ام A1 هست.
    معدل دیپلم 18.50 و پیش دانشگاهی 16.38
    میخواستم ببینم میتونم برای پذیرش در رشته شیمی در کشور های فرانسه، سوئد یا ایسلند اقدام کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط سنی و رزومه علمی شما جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور ها حائز اهمیت است.

      1. سلام وقتتون بخیر
        من متولد69هستم و لیسانس شیمی کاربردی دارم و نزدیک 7سال در صنعت داروسازی و غذایی کار کردم امکان دریافت ویزایی کاریی از آلمان یا کانادا هست؟ امکان ادامه تحصیل در مقطع دندانپزشکی چطور؟
        با تشکر

        1. سلام وقتتون بخیر
          تحصیل رشته های پزشکی در آلمان و کانادا محدودیت سنی دارد.

  7. درود بر شما
    بنده فوق لیسانس شیمی تجزیه هستم
    ۸ سال سابقه در شرکت دارویی دارم
    ۳۰ سالم است
    برای کدوم کشور میتونم اقامت کاری بگیرم؟

    1. با سلام و احترام
      کشور آلمان ویزای جست و جوی کار را برای افراد با استعداد ارائه می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در ارتباط باشید.

  8. با سلام و عرض خسته نباشید. و با تشکر از مطالب خوبی که گذاشتید.
    من کارشناس ارشد شیمی تجزیه از دانشگاه آزاد. با معدل 17.83 هستم. 3 تا مقاله داخلی دارم. 6سال هست که دانشگاه تدریس میکنم و الان در یک آزمایشگاه مشغول به کار هستم. میخواستم بدونم برای مهاجرت چقدر شانس میتونم داشته باشم. پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم.

    1. سلام وقتتون بخیر
      کشور هایی مانند سوئد، هلند، آلمان گزینه های خوبی جهت مهاجرت کاری می باشند. شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  9. سلام من دانشجوی شیمی محض دانشگاه تهران میخوانم. مدرک زبان چینی دارم (اچ اس کی پنج). شانس اپلای در رشته شیمی، از یکی از دانشگاه های شهر شانگهای چین را دارم ؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شرایط پذیرش شما بسته به مقطع تحصیلی و رزومه علمی شما دارد.

  10. سلام وقت بخیر من دانشجوی ارشدترم 3 شیمی آلی هستم با معدل 14.5از دانشگاه مراغه.میخواستم بدونم با چه شرایطی میتونم به کشور های سوئیس.نروژ یا کانادا مهاجرت کنم و در اونجا بتونم شغل مرتبط به رشته ی تحصیلیم رو پیدا کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در کشور هایی مانند سوئیس، نروژ و کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان و رزومه علمی قوی دارید. همچنین بهتر است بابت افزایش شانس وپذیرش خود، در گرایش انتخابیتان برای کارشناسی ارشد سابقه پژوهشی خوبی را نیز داشته باشید.

  11. سلام من ۲۵ سالمه مجردم لیسانس شیمی دارویی دارم با معدل ۱۶ زبانم خوبه ولی برای ایلتس اقدام نکردم میخوام اول بدونم چه کشوری مناسبتره که از طریق کاری بخوام برم. واینکه سابقه کار با بیمه در داروخانه دارم میتونه مفید باشه؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      شرایط اخذ ویزای کشور های خارجی با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در کشور کانادا و استرالیا می توانید برا قرار گیری در سیستم امتیاز بندی ویزای کاری دریافت نمایید. همچنین کشوری مانند آلمان ویزای جست و جوی کار اعطا می کند. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به دفاتر ما به حضوری مراجعه نمایید.

  12. سلام
    دانشجوی ترم آخر شمی کاربردی دانشگاه الزهرا هستم با معدل ۱۵۰۶۴ میخوام برای ارشد در کشور کانادا به سمت شاخه مهندسی شیمی برم میخوام بدونم امکانش هست با آیلتی بالای ۶۰۵

    1. با سلام
      رشته های انتخابی شما با یکدیگر مرتبط است و با ارائه مدرک زبان و رزومه علمی قوی می توانید برای تحصیل کارشناسی ارشد شیمی در این کشور اقدام نمایید.

      1. سلام
        من مدرک کارشناسی شیمی با معدل ۱۶ از دانشگاه حکیم سبزواری دارم و متاهل هستم ،همسرمم هم کارشناسی شیمی با معدل ۱۵.۸۰ از همین دانشگاه را دارد و هم سن هستیم
        برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کدام کشور برای ما مناسب تر است؟

        1. با سلام و عرض ادب
          هرکشور شرایط مربوط به خود را دارد؛ شرایطی مانند زبان، تمکن مالی و شرایط سنی. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

  13. سلام وقتتون بخیر بنده دکتری شیمی تجزیه دارم از دانشگاه آزاد با معدل ۱۷ سه مقاله isi دارم و ۲۸ ساله هستم خواستم بدونم برای پست داک امریکا یا المان اقدام کنم؟ مادر و پدر و خواهرم امریکا زندگی میکنن.

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در مقطع پست دکترا نیاز به ارائه رزومه علمی و پژوهشی بسیار قوی دارید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  14. سلام من رشتم دبیری شیمی هست ولی میخام مطالعات گسترده تر و تخصصی تری رو در شیمی داشته باشم . میخاستم بدونم مدرک تحصیلی لیسانس من که در رشته دبیری شیمی در دانشگاه فرهنگیان هست مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. با سلام و احترام
      هر کشور شرایط و الزامات مربوط به خود را دارد. شما می توانید برای مشاوره بیشتر در رابطه با انتخاب کشور با ما در ارتباط باشید.

  15. با سلام و عرض ادب
    برای تحصیل شیمی دارویی یا داروسازی در اروپا و آمریکا و کانادا از رشته شیمی محض با معدل بالای 17 از دانشگاه تهران چه اقداماتی باید انجام داد؟
    و اینکه از شیمی محض به داروسازی امکانش هست؟ امتحان داره؟ و این امتحان شرایطش چه گونه هست؟
    میتونیم توی واتس آپ پیام بدیم؟ شماره واتس آپ رو ممنون میشم بنویسید
    با تشکر از پاسختون

    1. با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل داروسازی کانادا نیاز دارید از ابتدا اقدام نمایید. با داشتن کارشناسی شیمی و قبولی در آزمون ورودی کانادا می توانید وارد کورس اصلی داروسازی شوید.

  16. سلام بنده لیسانس شیمی کاربردی از دانشگاه آزاد نجف آباد دارم با معدل 14و یک مقاله isi برای کدام کشور و کدام دانشگاه میتونم بورسیه بگیرم؟ضمنن مدرک زبان ندارم اما زبان آلمانی بلدم در دوره لیسانس هم نمرات شیمی آلی یک تا سه رو بالای۱۸گذروندم و به شیمی آلی علاقه خاصی دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام
      برای تحصیل در آلمان شرایطی مانند سن، ریز نمرات و غیره حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما کافی نمی باشد.

  17. سلام كسي كه ليسانس و فوق ليسانس شيمي از دانشگاه دولتي داره با رزومه ي خوب امكان گرفتن بورسيه براي رشته ي داروسازي براش هست؟چه كشوري؟

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل داروسازی در اکثر کشور های خارجی نیاز به تحصیل از ابتدا یعنی پزشکی داروسازی را دارید.

  18. سلام من دو مدرک لیسانس شیمی کاربردی و مهندسی عمران و دو مدرک فوق لیسانس شیمی فیزیک و عمران و مدیریت منابع آب دارم برای دکتری شیمی محیط زیست میخوام اقدام کنم مقاله در دست چاپ دارم برای ویزای کار و تحصیل راهنماییم کنید ممنونم

    1. با سلام و عرض ادب
      شرایط مهاجرت به هرکشور متفاوت است. سن، مدرک زبان، سابقه علمی شما در انتخاب کشور حائز اهمیت است.متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهند.

  19. سلام وقتتون بخیر
    بنده کارشناسی شیمی کاربردی از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل 16.1رو دارم با داشتن مدرک تافل یا آیلتس نسبتا خوب چقدر احتمال پذیرش در مقطع ارشد از دانشگاه های کشورهای کانادا یا استرالیا و یا اروپا رو دارم؟

    1. با سلام و عرض ادب
      برای ارائه مشاوره دقیق تر نیاز به بررسی دقیق تر سابقه علمی شما داریم. شما می توانید از طریق واتس اپ روزمه علمی خودتان را برای ما ارسال نمایید.

  20. سلام بنده فارغ التحصیل دکتری شیمی آلی از دانشگاه مازندران هستم با سه مقاله ISI با ایمپکت بالا و 2 مقاله در سمینار بین المللی و 8 مقاله داخلی و یک ثبت اختراع داخلی . شانس من برای دریافت فوق دکتری ( پسا دکتری) در اروپا یا کانادا چقدر هست؟ متشکرم

    1. سلام روزتون بخیر
      برای اخذ پذیرش پسادکترا نیاز به بررسی دقیق تر شرایط شما داریم. شما می توانید از طریق واتس اپ روزمه خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید که به طور دقیق بررسی نمایند.

  21. سلام وقتتون بخیر
    من رشته دانشگاهیم مهندسی برق مخابرات از دانشگاه روزانه تبریز هست اما به دلایلی میخوام رشته شیمی رو بخونم و ادامه بدم
    شرایط مهاجرت تحصیلی برای شخصی با شرایط من چجوریه؟ممکنه که از دوره لیسانس تو یه کشور دیگه با یه رشته متفاوت شروع کرد و چطور؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در اکثر کشور ها نیاز به انتخاب رشته های مرتبط دارید. در کشور هایی مانند ترکیه و روسیه می توانید برای رشته های غیر مرتبط نیز اقدام نمایید.

  22. سلام وقتتون بخیر
    من کارشناسی شیمی کاربردی دانشگاه سراسری و معدل خوب دارم میخواستم برای ارشد داروسازی در سوئد اقدام کنم ایا امکان این تغییر رسته وجود دارد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در رشته دارسازی سوئد نیاز به اقدام از طریق دیپلم خود دارید.

  23. سلام بنده دارای ۲ مقاله isi چاپ شده با ایمپکت ۴.۵ و ۵ هستم که موضوع آن ها در مورد مباحث روزدنیا از قبیل فوتوکاتالیست و خوردگی هست یک مقاله داخلی چاپ شده دارم و دو مقاله ریوایز خورده isi دارم و فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی از دانشگاه صنعتی اصفهان می باشم خواستم در مورد اپلای و تحصیل دکتری در خارج راهنمایی بفرمایید . ضمنا رتبه دکتری من ۷ شده و در دانشگاه امیر کبیر پذیرش شدم ولی انصراف دادم .

    1. سلام روزتون بخیر
      در صورت داشتن مدرک زبان شانس اقدام دکترا برای شما بسیار است. با این وجود هر کشور شرایط مربوط به خود را دارد که درابتدا نیاز به انتخاب کشور هدف خود دارید.

  24. سلام وقتتون بخیر من دانشجوی رشته ی شیمی محض با معدل۱۳.۶۴ ازدانشگاه پیام نور واحد اهواز هستم و ۲۷ سال سن دارم .میخاستم بدونم اگه ارشدمو توی یکی از دانشگاه های تهران بخونم و معدل آیلتسم هم ۷ باشه و مقاله isi داشته باشم میتونم برای دکتری فاند کانادا رو دریافت کنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ بورسیه کانادا رزومه علمی و پژوهشی شما مورد بررسی قرار می گیرد.

  25. سلام من فارغ التحصیل رشته ی شیمی محض از دانشگاه تبریز با معدل ۱۷/۵ در مقطع کارشناسی هستم میخوام ارشد رو در یکی از دانشگاه های تهران یا شهید بهشتی در گرایش الی یا تجزیه ادامه بدم و برای دکتری از یکی از دانشگاه های سوئیس یا المان پذیرش بگیرم، میخواستم بدونم از بین گرایش های آلی یا تجزیه کدوم رو در مقطع ارشد انتخاب کنم تا راحت تر برای دکتری از این کشورایی که گفتم پذیرش بگیرم؟

    1. سلام روزتون بخیر
      شرایط تحصیل در هر دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و در ابتدا نیاز به بررسی شرایط شما است.

  26. سلام من فارغ التحصیل رشته شیمی کاربردی پیام نور هستم با معدل ۱۳:۱۴ چند سال هست تو آزمایشگاه مواد غذایی مشغول کارم برا ادامه تحصیل چقدر شانس مهاجرت به کانادا و دارم

    1. سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کانادا ارائه مدرک زبان انگلیسی بین المللی الزامی است. همچنین بابت محدودیت سنی تحصیل در کانادا، شرایط سنی شما نیز حائز اهمیت است.

  27. سلام روزتون بخیر.میخواستم بدونم با داشتن معدل بالا و زبان خوب در رشته شیمی کاربردی شریف واسه بورسیه ارشد امریکا و کانادا چقد شانس هست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      با توجه به روابط بین ایران و آمریکا به شما توصیه می کنیم برای افزایش شانس اخذ بورسیه تحصیلی خود، برای کشور کانادا اقدام نمایید.

  28. سلام .میخواستم بدونم که با رشته شیمی محض از یه دانشگاه خوب و معدل بالا میشه برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی (پزشکی و دارو سازی) در کشور های کانادا یا آلمان اقدام کرد؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در آلمان شرایط سنی و رزومه علمی شما حائز اهمیت است. همچنین تحصیل پزشکی در کانادا ملزم به قبولی در ازمون ورودی دارید.

  29. با سلام. من رشته شیمی کاربردی میخونم. و 21 سالمه و معدل سالم هم 18.24 هست. میخاستم برای ارشد به کشور آلمان بورسیه بشم زبان آلمانی هم بلدم. میخاستم بدونم چند درصد احتمال پذیرش بورسیه من وجود دارد

    1. سلام روزتون بخیر
      در نظر داشته باشید تحصیل در آلمان رایگان است و برای بورسیه تحصیلی باید رزومه علمی شما به طور دقیق بررسی شود.

  30. سلام من در شهر تبریز زندگی میکنم. سه سال دبیرستانم رو توی مدرسه نمونه دولتی گذروندم و معدل سال دوازدهمم 19.72 هست. سال یازدهم توی المپیاد شیمی شرکت کردم و تونستم از مرحله اول قبول شم. میخوام در رشته شیمی بورسیه تحصیلی بگیرم. میشه در این زمینه کمکم کنین؟

    1. با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه بتوانید به زبان آلمانی تسلط پیدا کنید، می توانید برای تحصیل رایگان در آلمان اقدام نمایید.

    2. سلام من در استان سیستان و بلوچستان زندگی میکنم چهار سال دبیرستان رو توی دبیرستان دانشگاه گذروندم و معدل کتبی نهایی ۱۸:۱۲ می باشد.
      و اکنون در رشته شیمی کاربردی مقطع کارشناسی در شهرستان چابهار،دانشگاه دریانوردی در حال تحصیل هستم .
      و میخاستم‌ در کشور ترکیه ک اولویت هست ادامه بدم.
      لطف کنید‌ یه راهنمایی در این زمینه بکنید ممنون میشم

      1. سلام وقتتون بخیر
        برای تحصیل در ترکیه دو نوع دانشگاه خصوصی و دولتی وجود دارد که می توانید انتخاب نمایید. برای تحصیل در ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت نمایید.

        1. با سلام
          بنده دارای دکترای شیمی آلی با معدل ۱۹.۷۲ می خواستم ببینم چه کشوری برای کار رشته ی ما مناسب هست؟ باتشکر

          1. با سلام و عرض ادب
            برای کار در اکثر کشور ها باید آفرکاری ارائه دهید و قوانین مربوط به خود را دارند. کشوری مانند آلمان ویزای جست و جوی کار ارائه می دهد و شما می توانید به آلمان رفته و کار مورد نظر خود را دریافت کرده و ویزای خود را تمدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.