تحصیل در ایتالیا 2020

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا یکی از کشور های پهناور اروپایی محسوب می شود که در جنوب این قاره زیبا قرار دارد. مردم ایتالیا افرادی خونگرم و مهربان هستند و فرهنگ و تاریخی پربار دارند. دانشگاه های این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و در رنک جهانی رتبه های بالایی را به خود نسبت داده اند. در کشور ایتالیا هشتناد و نه دانشگاه و تعداد زیادی مراکز آموزش عالی معتبر وجود دارد. به همین دلیل است که ایتالیا مقصد مهاحرت تحصیلی افراد زیادی شده است و دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیلات خود به کشور ایتالیا مهاجرت می کنند. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تحصیل در ایتالیا در سال نو میلادی یعنی سال ۲۰۲۰ بپردازیم. این مقاله نکات جامعی را در بر می گیرد اما توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر به کارشناسان زبده موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کنید.

تحصیل در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، تحصیل در کشور ایتالیا برای بسیاری از دانشجویان گزینه بسیار مناسبی محسوب می شود. مدارکی که دانشگاه های این کشور ارائه می دهند بسیار معتبر هستند و شما می توانید با این مدارک پذیرش دانشگاه های آمریکا، کانادا و سایر کشور ها را دریافت نمایید. دانشجویان ایرانی با شرایطی بهتر و راحت تر می توانند ویزای کشور ایتالیا را دریافت کنند و به تحصیل در این کشور بپردازند. همانند دانشگاه های موجود در ایران، دانشگاه های ایتالیایی هم به دو دسته دولتی و آزاد تقسیم بندی می شوند. هر دانشجویی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارد، بهتر این است که پذیرش خود را از دانشگاهی دولتی در ایتالیا دریافت نماید، چرا که در این صورت شرایط دریافت ویزای تحصیلی بهتر خواهد بود.

بسیاری از دانشگاه های موجود در ایتالیا جزو قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند. مثلا می توان دانشگاه بولونیا را نام ‌برد که در سال ۱۰۸۸ ساخته شده است. از جمله دانشگاه های معتبر دیگر این کشور می توان به ساپینزا، دانشگاه رم، دانشگاه میلان، دانشگاه پیزا و … اشاره کرد.

شرایط دانشگاه های کشور ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا هر کدام شرایط خاص خود را دارند و رشته های مختلف و مهمی در آن ها تدریس می شود. رشته های هنری، تاریخی، معماری و فلسفه را می توان از جمله رشته های پر طرفدار این دانشگاه نامید.

دانشگاه های ایتالیا
بهترین دانشگاه های ایتالیا

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد زیادی برای ادامه تحصیل خود به ایتالیا سفر می کنند، شرایط حمایتی دولت ایتالیا از دانشجویان است. دولت ایتالیا شرایطی را برای دانشجویان فراهم کرده است که آن ها می توانند در اکثر مواقع به تحصیل رایگان بپردازند یا این که بورسیه ها و کمک های تحصیلی زیادی به آن ها داده می شود تا بتوانند بدون دغدغه مالی به تحصیل در کشور ایتالیا بپردازند.

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا

ایتالیا را می توانیم یکی از کشور های اروپایی بدانیم که از نظر هزینه تحصیلی بسیار مناسب است و شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم خواهد نمود‌. هزینه تحصیل در کل به انتخاب دانشگاه شما، رشته و مقطع تحصیلی تان بستتگی دارد.‌ دانشگاهی می تواند خصوصی باشد و دانشگاه دیگر دولتی. نکته بسیار مهم این است که هزینه تحصیل برای دانشجویان ایتالیایی و بین المللی یکسان است. در واقع هزینه تحصیل در کشور ایتالیا در مقاطع مختلفی تحصیلی و در دانشگاهی دولتی عددی متغیر بین ۸۰۰ تا هزار و پانصد یورو می باشد.

دانشجویان مقطع های پیشرفته تر مانند کارشناسی ارشد یا دکتری می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی از شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا استفاده کنند. هزینه های زندگی در ایتالیا برای هر دانشجو با توجه به شرایط و نحوه زندگی شان متفاوت خواهد بود.
حال که درباره هزینه های تحصیل در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰ صحبت کردیم، در ادامه درباره اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نکاتی را ارائه می دهیم.

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ۲۰۲۰

پس از توضیحات تکمیلی و جامع در ارتباط با تحصیل در کشور ایتالیا، در این بخش از مقاله قصد داریم تا در ارتباط با اخذ ویزای دانشجویی در این کشور صحبت کنیم.

اولین نکته ای که برای گرفتن ویزای دانشجویی ایتالیا نیاز دارد، گواهی تمکن مالی است. شما باید گواهی تمکن مالی خود را از بانک مربوطه گرفته و به عنوان مدرک به سفارت کشور ایتالیا تحویل دهید.‌ این گواهی به این منظور است که دولت ایتالیا بداند شما توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی خود را خواهید داشت. علاوه بر آن باید از طریق گواهی های سلامت، شرایط مناسب روحی و روانی خود را به اطلاع برسانید. علاوه بر آن برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، گذرنامه با حداقل اعتبار سه ماه و عکس با امضای شخصی ارائه دهید.

اگر بخواهیم خلاصه وار شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را برای شما بیان کنیم، باید به ارائه موارد زیر بپردازیم. شرایط مالی یا تمکن مالی مناسب، رزومه کاری قوی، مدرک زبان متناسب با شرایط دانشگاه مقصد، معدل مناسب و شرایط سنی جزو موارد دریافت ویزا می باشند. یکی از نکاتی که باید برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا رعایت کنید، شرایط تحصیلی است. برای ایتالیا و متقاضیانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند، حداکثر سن سی سال است. این در حالی است که حداکثر سن برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ۳۶ سال و دکتری حداکثر ۴۰ سال می باشد.

مدارک دیگری که برای اخد ویزای تحصیلی گشور ایتالیا نیاز دارید را ارائه خواهیم داد، البته می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر به موسسه حقوقی اصطهباناتی مراجعه نمایید. برخی از مدارکی که لازم دارید، عبارتند از : ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی، دو نسخه از پذیرش دانشگاه مقصد، دو نسخه کپی از صفحات اول پاسپورت و پذیرش به همراه یک نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی به همراه کپی صفحات فارسی، رزرو هتل از روز تاریخ بلیت تا حداقل بیست روز اول اقامت، نامه بانکی با حداقل موجودی حساب هفت هزار و پانصد یورو به نام خود دانشجو یا یکی از والدین او، اصل گذرنامه، گواهی های زبان انگلیسی مرتبط، رزرو بلیط پرواز، مبلغ پنجاه یورو نقدی و … .

شرایط تحصیل در ایتالیا در سال ۲۰۲۰

دقت کنید که دانشگاه های ایتالیا هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی کورس های خود را ارائه خواهند داد. علاوه بر آن دانشگاه های کشور ایتالیا پس از انگلستان، بیشترین دوره های زبان انگلیسی را ارائه می دهند. پس شما می توانید برای این دوره ها هم اقدام نمایید. اما اگر شرایط تحصیلی شما به گونه ای فراهم شد که مجبور شدید به زبان ایتالیایی درس بخوانید، باید در این کشور دوره های زبان ایتالیایی را بگذرانید. اگر شما بخواهید با زبان ایتالیایی درس بخوانید هیچ گونه پیش شرط و مشکلی جهت انتخاب دانشگاه یا رشته تحصیلی خود نخواهید داشت. علاوه بر آن پس از تحصیل به راحتی می توانید شرایط کاری مناسبی برای خود فراهم کنید. اما دقت کنید که با توجه به استقبال گسترده دانشجویان کشور های مختلف، دانشگاه هایی هستند که کورس های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند اما مسلما در این شرایط انتخاب شما محدود تر خواهد بود.

دوره های تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا تقریبا مانند سایر کشور ها است و شما می توانید برای لیسانس با دوره ای ۴ ساله فارغ التحصیل شوید، برای فوق لیسانس دو ساله و برای دکتری بین یک تا سه سال از دانشگاه های این کشور فارع التحصیل گردید.

مزایای تحصیل در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰

اقامت در ایتالیا از طریق تحصیل به دلایل مختلفی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، مزیت های بسیاری برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خواهد داشت. اولین دلیلی که می توان به آن اشاره کرد و دلیل مهمی است، درجه علمی بالای دانشگاه های ایتالیایی است. طبق آمار جهانی در ارتباط با دانشگاه های کشور ایتالیا، این حقیقت را می توان گفت که در این کشور حدود سی و چهار دانشگاه رتبه های زیر ۹۰۰ دارند. شهر های بسیار زیادی هم در این کشور وجود دارند که به عنوان شهر های دانشگاهی معروفند. از جمله این شهر ها می توان به رم، بلونیا، میلان، پیاچنزا، پارما و تورین اشاره نمود.

یکی از جنبه های بسیار خوب مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا این است که شما به عنوان دانشجوی بین المللی و با داشتن ریز نمرات یا رزومه قوی می توانید از شرایط مختلف بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰ بهره ببرید. بهتر این است که برای درک دقیق و بررسی درست این شرایط به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران این موسسه مشورت نمایید. به طور خلاصه می توان در این مقاله گفت که بورسیه های تحصیلی در کشور ایتالیا شامل تخفیف شهریه دانشگاه تا میزان نود درصد، کمک هزینه تحصیل در ایتالیا از ۲۵۰۰ تا ۵۲۰۰ یورو در سال و بورس کامل یا شرایط ۱۱ هزار تا بیست هزار یورو در سال خواهند بود. بورسیه ها به طور ماهیانه به دانشجویان پرداخت خواهند شد تا هزینه های این افراد را پوشش دهد.

یکی دیگر از بورسیه های معروف کشور ایتالیا، بورسیه DSU نام دارد. این بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد است و اگر شما تمایل داشته باشید برای مقطع کارشناسی ارشد درخواست پذیرش تحصیلی دهید می توانید از شرایط این بورسیه استفاده نمایید.

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا
تحصیل در بهترین دانشگاه ایتالیا

توجه داشته باشید که برای دریافت بورسیه باید مدارک معتبری ارائه دهید. مانند مقالات معتبر چاپ شده در مجلات معتبر جهانی، معدل و ریز نمرات بالا در طول مدت زمان تحصیل خود، تجربه کاری یا پژوهشی بالا، گواهی ثبت اختراع، مدارک معتبر مرتبط با رشته تحصیلی، پروژه های کاری قوی مرتبط با رشته تحصیلی و … . پس از پذیرش اولیه مدارک معتبر برای اخذ بورسیه تحصیلی، از دانشجویان برای جلسه آنلاین دعون به عمل می آید تا مصاحبه با مسئولین مرتبط داشته باشند.

نکته بسیار مهم دیگر برای دانشجویان، خصوصا دانشجویان متاهل این است که در این کشور امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که این ویزا به صورت همزمان صادر نمی شود و حداقل زمانی که باید برای گرفتن ویزای همراه صبر کنید، چیزی بین سه تا شش ماه خواهد بود. البته قبل از درخواست ویزای همراه، شما باید برای دریافت کارت اقامت یک ساله خود درخواست دهید. دقت کنید که ویزای همراه برای فرزندان، شامل فرزندان زیر هفده سال خواهد بود.
توجه داشته باشید که همراهان شما در ایتالیا اجازه کار بین ۲۰ تا ۴۰ ساعت در هفته را خواهند داشت.

نکته مثبت دیگر در زمان تحصیل در ایتالیا، شرایط کار دانشجویی در زمان تحصیل در این کشور است. شما می توانید در حین تحصیل به کار دانشجویی بپردازید. در مقطع لیسانس شما اجازه دارید تا مدت زمان ده ساعت در هفته به کار مشغول باشید. برای مقطع فوق لیسانس این مدت به بیست ساعت در هفته افزایش می یابد.‌ برای مقطع دکتری مدت زمانی که می توانید مشغول به کار شوید برای سی ساعت است. حقوق دریافتی زمان تحصیل در ایتالیا هم حدود ۹ یورو در ساعت می باشد.‌ با توجه به هزینه های کم زندگی در کشور ایتالیا، می توان گفت که این کار دانشجویی می تواند پاسخگوی شرایط تحصیلی شما باشد.

نکته مهم در این باره برای دانشجویان دکتری است. فارغ التحصیلان دکتری می توانند پس از اتمام تحصیلات خود حدود ۴۰ ساعت در هفته به تحصیل بپردازند. علاوه بر آن در هر مقطعی که باشید پس از فارغ التحصیلی بین ۶ ماه تا یک سال فرصت دارید که به دنبال کار بگردید و به کاری مشغول شوید. اگر موفق به یافتن کار شدید می توانید ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید و اقامتتان را برای کار داشته باشید.

توجه داشته باشید که دانشجویان ایتالیایی در زمان تحصیل خود از بیمه دانشجویی بهره خواهند برد. این بیمه تمام هزینه های درمانی تان را پوشش خواهد داد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل در ایتالیا 2020

  1. آیا ایتالیا کشوری مناسب برای تحصیل و زندگی است؟

    بله ایتالیا یکی از بهترین کشور های اروپایی برای تحصیل و زندگی است.

  2. چه تعداد دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا 2020 وجود دارد؟

    حدودا نود دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا 2020 موجود است.

  3. تحصیل در ایتالیا 2020 در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در ایتالیا 2020 در مقاطع کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است.

  4. چه دانشگاه هایی برای تحصیل در ایتالیا 2020 مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: ساپینزا، دانشگاه رم، دانشگاه میلان، دانشگاه پیزا و … .

  5. تحصیل در ایتالیا 2020 برای مقطع دکتری چند سال طول می کشد؟

    تحصیل دکتری در ایتالیا بین یک تا سه سال به طول می انجامد.

  6. آيا امکان دریافت ویزای جستجوی کار پس از تحصیل در ایتالیا 2020 موجود است؟

    بله دانشجویان می توانند برای شش ماه به جستجوی کار در این کشور بپردازند.

  7. آيا امکان دریافت ویزای همراه برای تحصیل در ایتالیا 2020 موجود است؟

    بله پس از ورود به ایتالیا می توان برای دریافت ویزای همراه تقاضا داد.

  8. آيا امکان کار دانشجویی در زمان تحصیل در ایتالیا 2020 می باشد؟

    بله دانشجویان می توانند در زمان تحصیل مشغول به کار شوند.

  9. شهر های دانشگاهی برای تحصیل در ایتالیا 2020 کدامند؟

    این شهر ها عبارتند از: رم، بلونیا، میلان، پیاچنزا، پارما و تورین.

  10. آيا برای تحصیل در ایتالیا 2020 می توان بورسیه تحصیلی دریافت نمود؟

    بله دانشگاه ها و دولت ایتالیا بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می دهند.

  11. هزینه تحصیل در ایتالیا 2020 چقدر است؟

    هزینه تحصیل به طور میانگین بین هشتصد تا هزار و پانصد یورو می باشد.

سخن آخر

تحصیل در کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۰ می تواند به روند رشد تحصلیلی و کاری شما کمک بسیار زیادی کند. شما می توانید برای دریافت شرایط دقیق و مشاوره با کارشناسان زبده، به موسسه حقوقی برتر اصطهباناتی مراجعه نمایید. ما در این مقاله نیز به ارائه نکاتی در ارتباط با مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبای اروپایی پرداختیم.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مقالات مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تماس

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.